آرشیو فروردین ماه 1401

انواع لامپ مخصوص رشد گیاه

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

گیاهان آپارتمانی به چه میزان نور نیاز دارند؟ (قسمت دوم)

۹ بازديد
در مقاله قبل درباره مقدار نور موردنیاز گیاهان آپارتمانی با شما صحبت کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی انواع گیاهان آپارتمانی با مقدار نورهای متفاوت خواهیم پرداخت. 
بدانید که گیاه خاص شما به چه مقدار نور نیاز دارد
گیاهان مختلف به شدت نور متفاوتی نیاز دارند. برخی گیاهان داخلی با نور کم، برخی گیاهان داخلی با نور متوسط ​​و بقیه گیاهان داخلی با نور روشن هستند. آنها برای رشد و ارائه نتایج پربار به شدت مورد نیاز نیاز دارند. بنابراین، پرورش دهندگان داخلی باید بدانند گیاهان داخلی آنها به چه مقدار نور نیاز دارند.انواع پروژکتور رشد گیاه را از ایران گرولایت تهیه کنید.
قبل از اینکه به انواع گیاهانی بپردازیم که به نور کم، متوسط ​​و روشن نیاز دارند، باید بدانیم نور کم، متوسط ​​و روشن چیست. نور کم: نور کم زمانی گفته می شود که نور مستقیم خورشید وجود نداشته باشد. این گیاه به دور از نور طبیعی خورشید باقی می ماند و در داخل اتاق رشد داخلی، دور از نور رشد است. این را می توان با یک دستگاه کوچک 10-50 وات به دست آورد و PPFD می تواند 50-150 میکرومول بر ثانیه بر متر مربع باشد. نور متوسط: نور متوسط ​​نیز به معنای عدم تابش مستقیم نور خورشید است و فاصله بین چراغ‌ها و گیاه کمی کمتر از حالت قبلی (نور کم) است. PPFD برای این نور از 150 میکرومول بر ثانیه بر متر مربع تا 250 میکرومول بر ثانیه بر متر مربع است. 
نور روشن: نور روشن به نور مستقیم خورشید اشاره دارد. به آن High Light نیز می گویند. لامپ، در این مورد، کاملاً نزدیک به گیاهان داخلی است. PPFD حدود 250-450 میکرومول بر ثانیه بر متر مربع است. اکنون، بیایید نگاهی به انواع مختلف گیاهان داخلی بیندازیم.
برای خرید وال واشر رشد گیاه کلیک کنید.
گیاهان داخلی کم نور 
طیف گسترده ای از گیاهان داخلی کم نور وجود دارد، اما برخی از آنها عبارتند از: Aspidistra Elatior کارخانه چدنلیلی صلحبامبو خوش شانسعصای دسته جمعی (Dracaena Massangeana)پوتوسسانسویریاآگلائونما (همیشه سبز چینی)گیاهان داخلی با نور متوسطآلوکازیاآنتوریوم (فلامینگو لیلی)آسترید پپSoleirolia Soleiroliiنخل بامبوهرگز نکاریدپیچک دانمارکینخل کنتیانئانته بلاگیاه عنکبوت 
گیاهان داخلی با نور روشن
 گیاه یوکادرخت نخل دم اسبیگیاه تیتانیومارکیدهگاردنیایاسمندرخت چتر کوتوله 
چگونه نور بهینه را در فضای داخلی دریافت کنیم 
ما قبلاً در مورد اهمیت دادن نور بهینه به گیاهان صحبت کرده ایم. کمبود و بیش از حد آن می تواند منجر به شرایط نامطلوب شود. سه چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا نور مطلوبی به گیاهان خود بدهید. آن سه عامل مهم عبارتند از طیف نورشدت نورمقدار نورآنها عواملی هستند که تعیین می کنند نور ارائه شده به گیاهان شما کامل است یا خیر. چه بخواهید نور را کنترل کنید و چه آن را ارزیابی کنید، باید این عوامل را در نظر بگیرید. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم. 1) طیف نور نور خورشید حاوی تابش های الکترومغناطیسی مختلفی از جمله طیف کامل مرئی (رنگ های رنگین کمان)، اشعه ماوراء بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) است. بنابراین، نور خورشید دارای طیف کاملی از تابش است. چراغ های رشد که ما برای رشد گیاهان استفاده می کنیم، نور خورشید را تقلید می کنند. آنها تشعشعات الکترومغناطیسی و طیف مورد نظر را در اختیار گیاهان قرار می دهند تا بتوانند فتوسنتز را انجام دهند.انواع مختلف گیاهان داخلی و مراحل رشد نیاز به طیف متفاوتی از نور دارند. به عنوان مثال، لامپ های قرمز برای گلدهی و تشکیل جوانه های جدید مناسب هستند. برای رسیدن به نتایج مطلوب باید شرایط لازم را برآورده کنید. چراغ های رشد LED مدرن برای گیاهان داخلی، مانند Spectrum X، طیف های مختلفی را ارائه می دهند. با توجه به مرحله رشد و گیاهان می توانید طیف مورد نظر را انتخاب کنید. طیف های مختلف2) شدت نور (چقدر نور قوی است) نکته مهم دیگر شدت نور است. می توانید آن را به عنوان سطح روشنایی که روی گیاهان می افتد در نظر بگیرید. می دانیم که اگر شدت نور زیاد باشد برگ ها را می سوزاند. در صورت شدت کم، مسائل دیگری وجود خواهد داشت و شما به نتایج دلخواه نخواهید رسید. شدت بستگی به فاصله بین وسایل روشنایی و گیاهان خانگی دارد. اگر نور دور باشد شدت کم و اگر نزدیک باشد شدت زیاد است. این همچنین به نوع گیاهان داخلی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، گیاهانی که در جنگل رشد می کنند نیازی به شدت بالا ندارند. از طرفی گیاهان گلدار و گیاهان سبزی نیاز به شدت بالایی دارند. بنابراین، شما باید شدت را با توجه به گیاهان داخلی تنظیم کنید.علاوه بر این، شدت نیز با توجه به مرحله رشد گیاهان سرپوشیده داده می شود. اگر بذر را تازه کاشته اید، به شدت بالایی نیاز دارد. در چراغ های ساده، مانند CFL معمولی، می توانید فاصله یا تعداد چراغ ها را برای کنترل شدت تغییر دهید. اما در چراغ‌های رشد داخلی مدرن برای گیاهان، معمولاً یک کنترل‌کننده وجود دارد که می‌توانید از آن برای کنترل روشنایی LED استفاده کنید. به عنوان مثال، چراغ‌های رشد LED Fold 8 Full Spectrum دارای یک دستگیره برای کنترل شدت هستند.3) مقدار نور (چند ساعت) شما نمی توانید گیاهان خود را در تمام روز زیر نور رها کنید. آنها همچنین باید کمی استراحت کنند. گیاهان برای مدت زمان مشخصی به نور نیاز دارند. با توجه به میزان نور، گیاهان سرپوشیده را می توان به سه نوع طبقه بندی کرد. گیاهان روز کوتاه: گیاهانی که کمتر از 12 ساعت در روز به نور نیاز دارند.گیاهان روز بلند: گیاهانی که 14 تا 18 ساعت در روز به نور نیاز دارند.گیاهان خنثی روز: گیاهانی که 8 تا 12 ساعت در روز به نور نیاز دارند.شما باید بدانید که گیاهان داخلی شما چند ساعت به نور نیاز دارند. سپس، شما باید بر اساس آن نورپردازی کنید. مدت زمان نور به مرحله رشد گیاهان نیز بستگی دارد. 
 رشد گیاهان خانگی با نور مصنوعی 
گیاهان برای انجام فتوسنتز و تولید غذا/انرژی خود به نور نیاز دارند. تنها راه برای تامین نور گیاهان داخلی استفاده از منبع نور مصنوعی است و اینجاست که چراغ های رشد نقش خود را ایفا می کنند. چراغ های رشد نور خورشید را تقلید می کنند و نور مورد نیاز گیاهان داخلی را فراهم می کنند. گیاهان می توانند در نور مصنوعی رشد کنند و بهتر از رشد در فضای باز است زیرا می توانید شدت، مدت و طیف نور را با استفاده از نور رشد مورد نیاز مطابق با گیاهان خود کنترل کنید. این عملکرد را به حداکثر می رساند و نتایج عالی را ارائه می دهد. انواع مختلفی از چراغ های رشد مانند چراغ های رشد LED، چراغ های فلورسنت و HID در بازار وجود دارد. این چراغ ها با توجه به بودجه پرورش دهنده داخلی و گیاهانی که او می خواهد پرورش دهد استفاده می شود. چراغ های رشد LED کارآمدترین و مفیدترین برای گیاهان داخلی هستند. چه یک اتاق رشد کوچک داشته باشید و چه یک اتاق رشد تجاری، می توانید از این چراغ ها استفاده کنید. نکته مهم در مورد چراغ های رشد LED این است که 80 تا 90 درصد کارایی دارند و با پیشرفت تکنولوژی بهتر می شود. طول عمر این چراغ ها بیش از 15 سال است و مصرف برق به دلیل راندمان بالا کاملاً مناسب است. در درازمدت، پرورش دهندگان داخلی از مزایای چراغ های رشد LED بهره مند می شوند. اما به خاطر داشته باشید که این چراغ ها گران هستند. 
منبع: https://medicgrow.com/blogs/news/how-much-light-do-indoor-plants-need