آرشیو مهر ماه 1401

انواع لامپ مخصوص رشد گیاه

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

استفاده از لامپ رشد گیاه برای پرورش گیاهان آپارتمانی

۲ بازديد
در حالی که بسیاری از گیاهان آپارتمانی در داخل خانه با نور طبیعی که از پنجره‌های شما عبور می‌کند خوب عمل می‌کنند، برخی از گیاهان می‌توانند با اطمینان بیشتری شکوفا شوند یا با نور اضافی از منابع مصنوعی، برگ‌های سالم‌تری رشد کنند. و اگر بذرهای گیاهی و گل سالانه را در داخل خانه شروع می کنید، آنها اغلب به کمک نور نیاز دارند تا به درستی رشد کنند. در حالی که تکثیر کامل قدرت شگفت انگیز نور خورشید دشوار است، استفاده از چراغ های رشد مجهز به لامپ های فلورسنت ساده یا LED می تواند نزدیک شود. در اینجا چیزی است که باید در مورد راه اندازی بهترین سیستم های نور برای گیاهان آپارتمانی و نهال های خود بدانید.
جهت خرید پروژکتور رشد گیاه و وال واشر رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.
 
از چراغ های رشد برای نهال ها استفاده کنید
نورپردازی روشن کلید شروع جهش پیوند بهاره در داخل خانه است. اکثر اتاق ها نور کافی برای تولید نهال های متراکم و سالم را فراهم نمی کنند. حتی یک پنجره رو به جنوب اغلب در مورد مدت زمانی که نور خورشید می تواند از آن بتابد کوتاه می شود. نهال ها معمولاً به خوبی جوانه می زنند و اولین مجموعه برگ های خود را در یک پنجره آفتابی تولید می کنند. اما پس از آن "کشش" شروع می شود زیرا ساقه ها به شدت به نور بیشتری می رسند تا رشد سریع آنها را تقویت کند.
 
 چرا گیاهان آپارتمانی شما چاق به نظر می رسند (و چگونه این مشکل رایج را برطرف کنید)
با رشد نهال های خود در زیر نور مصنوعی ایجاد شده توسط چراغ های فروشگاهی استاندارد (16 دلار، Walmart) مجهز به لوله های فلورسنت یا لامپ های LED کم مصرف، از گیاهان ساق پا جلوگیری کنید. این نورهای روشن ترکیبی از امواج نور آبی و قرمز لازم برای رشد خوب گیاه را فراهم می کنند. به دنبال لامپ هایی باشید که "طیف کامل" هستند، که گیاهان شما به آنها نیاز دارند.
استفاده از چراغ رشد برای گیاهان آپارتمانی و گیاهان 
روشن کردن گیاه آپارتمانی گل‌دار مورد علاقه‌تان، مانند بنفشه آفریقایی، گیاه را تشویق می‌کند تا بیشتر از آن‌چه در نور طبیعی داخل خانه باشد، شکوفا شود. به همین ترتیب، می‌توانید از نور مصنوعی برای افزایش برداشت خود از ریحان، رزماری، جعفری و سایر سبزی‌هایی که در طول ماه‌های طولانی زمستان به راحتی در داخل خانه رشد می‌کنند، استفاده کنید. امواج نور قرمز باعث گلدهی و تولید میوه برای گیاهان آپارتمانی و خوراکی ها می شود. منبع نوری را انتخاب کنید که نور موج قرمز فراوانی را فراهم کند. برای مثال، نور سفید گرم در مقیاس دمای رنگ کلوین بین 2700 تا 3200 کلوین در نظر گرفته می شود و سرشار از نور موج قرمز است. به دنبال رتبه بندی کلوین یک لامپ روی بسته بندی محصول باشید. 
چراغ های رشد چند ساعت باید روشن باشند؟
گیاهان داخلی را به مدت 12-14 ساعت در روز روشن کنید. اگر روزی 16 تا 18 ساعت چراغ ها را روشن نگه دارید، احتمالاً گیاهان گلدار زودتر شکوفا می شوند. نهال ها زمانی بهتر رشد می کنند که با نور شبانه روزی تامین شوند. روشن ماندن چراغ ها در 24 ساعت شبانه روز، میزان کمتر نور مصنوعی را در مقایسه با نور خورشید جبران می کند. این زمانی است که لامپ های LED کم مصرف تر جواب می دهند. اگرچه خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی در جلو گران‌تر است، اما نسبت به لامپ‌های فلورسنت انرژی کمتری مصرف می‌کنند و عمر بیشتری دارند. یک تایمر مکانیکی ساده (7 دلار، Target) استفاده از چراغ‌های رشد را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند.
نکاتی برای استفاده از Grow Lights
نور مصنوعی باید خیلی نزدیک به گیاهان باشد تا موثر باشد. با دور شدن پرتوهای نور از منبع، به میزان قابل توجهی کم نور می شوند. نزدیک نگه داشتن لامپ ها به گیاهان، میزان نور دریافتی را افزایش می دهد، که نهال ها را فشرده نگه می دارد و از ساقه های بلند و ضعیف جلوگیری می کند. چراغ ها را 6 اینچ یا بیشتر بالای کاشی ها قرار دهید، و همزمان با رشد گیاهان، چراغ ها را به سمت بالا ببرید تا فاصله 6 اینچی منبع تا گیاه را حفظ کنید. گیاهان و خوراکی‌های داخل خانه زمانی بهترین رشد را دارند که در 12 اینچ یا بیشتر از منبع نور باشند. 
با این ایستگاه بذر DIY آسان، فصل کاشت را شروع کنید
انواع مختلفی از چراغ ها و وسایل مخصوص برای رشد گیاهان در داخل خانه وجود دارد. یک راه اندازی ساده با لامپ های فلورسنت یا LED (47 دلار، The Home Depot) برای کاشت نهال برای پیوند در باغ شما کاملاً مناسب است. شکوفه دادن گیاهان داخلی و محصولات غذایی از چراغ های رشد LED با طراحی ویژه بهره می برد.
 

راهنمای خرید ال ای دی رشد گیاه (قسمت سوم)

۳ بازديد
 در دو قسمت قبل به راهنمای خرید ال ای دی رشد گیاه پرداختیم. امروز در ادامه این مقاله به معرفی بهترین ال ای دی های رشد گیاه خواهیم پرداخت. 
بهترین چراغ های رشد LED موجود کدامند؟
برای اطلاع از قیمت ال ای دی رشد گیاه به سایت ایران گرولایت مراجعه کنید. 

NextLightمگا
اگر به دنبال یک چراغ رشد LED برای باغبانی در مقیاس متوسط ​​یا حتی بزرگ هستید، این چراغ برای شما مناسب است. NextLight Mega یک چراغ رشد LED 650 واتی است اما می تواند جایگزین چراغ های رشد DE HPS 1000 واتی شود. NextLight Mega دارای ردپایی است که برای رشد چادرهایی به اندازه 4 فوت در هر طرف به اندازه کافی خوب است. در یک اتاق رشد معمولی، می تواند روشنایی را برای سطح کف تا 5 فوت در هر طرف فراهم کند. NextLight Mega همچنین کار فوق العاده ای در افزایش میزان برداشت شما انجام می دهد. NextLight Mega می‌تواند روشنایی را برای تحریک رشد جوانه‌ها فراهم کند، به طوری که برخی از تولیدکنندگان در یک برداشت 40 درصد عملکرد اضافی دریافت می‌کنند. با تمام مزایایی که به ارمغان می آورد، NextLight Mega باید در لیست ارتقا یا خرید شما باشد.    نوری LED Optic 8+   نوری
LED Optic 8+   Optic 8+ از Optic LED بهترین عملکرد را با تولیدکنندگان کوچک تا متوسط ​​دارد. با وجود COB LED بودن، Optic 8 می تواند نورپردازی را در مناطق رشد به اندازه 10 فوت در هر طرف فراهم کند.  غلظت نور آن به شما کمک می کند تا جوانه هایی با تراکم بهتر تولید کنید و پتانسیل برداشت تا 3 پوند را دارد. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از برداشت خود ببرید، اما در فضاهای محدود کار کنید، از مزایای داشتن Optic 8+ در منطقه رشد خود لذت خواهید برد. همچنین با محیط‌های رشد مختلف مانند هیدروپونیک، آکواپونیک، ایروپونیک، تنظیمات خاک کار می‌کند.
   برای یک گزینه مقرون به صرفه تر ... اپتیک 6Optic 6 برادر کوچکتر Optic 8+ است. قابلیت های مشابهی دارد و تنها تفاوت آن تعداد LED های COB است. اگر بودجه شما برای Optic 8+ کمی زیاد است، در عوض Optic 6 را تهیه کنید.   گروه روشنایی باغبانی 650R  گروه روشنایی باغبانی 650R   گروه نورپردازی باغبانی 650R (HLG 650R) یک برد کوانتومی است که برای پرورش دهندگان مقیاس بزرگ طراحی شده است که فضای کافی برای ذخیره دارند. چراغ های HLG 650R آنقدر قدرتمند هستند که باید آن را بالاتر از اکثر چراغ های رشد LED آویزان کنید.
در حالی که بهترین عملکرد را در زمین های بلندتر دارد، دارای یک دیمر داخلی است که اگر فضای سر کافی ندارید، می توانید از آن استفاده کنید. با توجه به تمام قدرتی که HLG 650R می تواند برای گیاهان شما تولید کند، می توانید انتظار محصول قوی تری را در طول برداشت خود داشته باشید. از آنجایی که این یک LED با طیف کامل است، HLG 650R مراحل رشد را از ابتدا تا انتها پوشش می دهد، که در دراز مدت آن را ارزان تر می کند.   Electric Sky ES 300   Green Sunshine Co Electric Sky 300   Electric Sky ES 300 یک گزینه مناسب برای کسانی است که فضاهای محدودی دارند اما به دنبال افزایش مقیاس هستند. ES 300 چراغ رشد LED پرچمدار Electric Sky است. دارای یک خروجی رنگ باند پهن است که به شما کمک می کند تا رشد گیاهان خود را افزایش دهید و روند شکوفایی را تسریع کنید. ES 300 به تنهایی دارای ردپایی است که می تواند تا 15 فوت مربع فضا را روشن کند.
اما اگر به دنبال افزایش مقیاس عملیات خود در آینده هستید، می توانید ES 300 را با واحدهای دیگر زنجیر کنید و آنها را از طریق یک کنترلر کنترل کنید. یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن، قابلیت تنظیم زاویه نور است. شما می توانید آن را هر طور که می خواهید فوکوس کنید، بنابراین نور در مکان های مناسب قرار می گیرد. بنابراین، اگر شما یک پرورش دهنده تجاری هستید، یا فردی که علاقه زیادی به کشت در فضای داخلی دارید، ES 300 یک افزودنی ارزشمند است.   برای یک گزینه مقرون به صرفه تر ... الکتریک اسکای 180Electric Sky ES 180 برادر کوچکتر ES 300 است. این مزایا را به شما می دهد، اما در بسته بندی کوچکتر. یک ES 180 می تواند تا 8 فوت مربع از سطح رشد را پوشش دهد که برای چهار (4) گیاه عالی است.
همچنین می توان آن را با واحدهای دیگر زنجیر کرد تا مناطق بزرگتر را پوشش دهد. بنابراین، اگر بودجه کمتری دارید، می‌توانید ES 180 را در نظر بگیرید، به خصوص اگر برنامه‌هایی برای افزایش سریع دارید.   کالیفرنیا Lightworks SolarXtreme 1000  کالیفرنیا Lightworks SolarXtreme 1000   اگر صاحب یک باغ سرپوشیده کوچک تا متوسط ​​هستید، کالیفرنیا Lightworks SolarXtreme 1000 چراغ LED دیگری است که باید بررسی کنید. می تواند مناطق رشد تا 25 فوت مربع را پوشش دهد و طیف کامل است. SolarXtreme 1000 دارای امضای حرارت کم است که اگر فضای سر کافی برای نصب لامپ ندارید، ایده آل است. حداقل گرما به این معنی است که گیاهان شما از روز اول رشد محافظت می شوند. قابلیت های طیف کامل SolarXtreme 1000 آن را برای تمام مراحل رشد بدون تنظیمات بسیار ایده آل می کند. بنابراین، اگر شما نیز تازه وارد دنیای نورپردازی باغچه‌های داخلی هستید، این وسیله می‌تواند به شما کمک کند تا با زیر و بم آشنا شوید.   برای یک گزینه مقرون به صرفه تر ... 
کالیفرنیا Lightworks SolarXtreme 500   کالیفرنیا Lightworks SolarXtreme 500   کالیفرنیا Lightworks SolarXtreme 500 نسخه کوچک شده SolarXtreme 1000 است. در حالی که SolarXtreme 500 یک نسخه کوچکتر است، بازده ویژگی ها را کاهش نمی دهد. شما عملکردی مشابه SolarXtreme 1000 دارید، فقط در یک فضای کوچکتر. SolarXtreme 500 در چادرهای رشد تا 16 فوت مربع بهترین عملکرد را دارد. اگر به دنبال تجهیزات کم مصرف تر هستید، SolarXtrme این کار را به خوبی انجام می دهد، زیرا در مقایسه با سایر چراغ های LED رشد تنها 50 درصد برق مصرف می کند.  
 نوری LED اپتیک 1Optic 1 by Optic LED یک LED COB است که در فوکوس کردن در فضاهای کوچک کار بسیار خوبی انجام می دهد. اگر فضای محدودی دارید، Optic 1 یک گزینه عالی برای در نظر گرفتن است، زیرا می تواند چادرهای رشد تا 9 فوت مربع را روشن کند. Optic 1 در اتاق‌های رشد بزرگ نیز کار می‌کند، اگر تصمیم به افزایش مقیاس بگیرید. می توانید لنز آن را برای زاویه بازتر ارتقا دهید و آن را با سایر Optic 1 ها زنجیر کنید تا نور بهتری داشته باشید. اگر قصد دارید محیط های رشد مختلف را چرخه بزنید، Optic 1 نیز معجزه خواهد کرد. می تواند روی خاک، هیدروپونیک، ایروپونیک و آکواپونیک کار کند.       نتیجهسرمایه‌گذاری روی چراغ‌های رشد LED تصمیم هوشمندانه‌ای است، به خصوص اگر می‌بینید که برای مدت طولانی مشغول باغبانی داخلی هستید. اگر به خوبی از آنها مراقبت شود، چراغ های رشد LED می توانند بیش از پنج (5) سال قبل از اینکه علائم فرسودگی و پارگی را نشان دهند، برای شما دوام بیاورند. در حالی که ممکن است هزینه از قبل کمی زیاد باشد، بازدهی که از این سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید در کوتاه‌ترین زمان برای خود پرداخت می‌شود

چگونه از لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنم؟

۳ بازديد

همه می دانند که گیاهان برای رشد به نور نیاز دارند، اما همه منابع نور یکسان نیستند. چراغ های در حال رشد به شما این امکان را می دهد که در هر شرایط آب و هوایی و در هر زمانی از سال گیاهان داخلی زیبایی را پرورش دهید. انواع مختلفی از چراغ های رشد وجود دارد که همگی به طور خاص برای تحریک فتوسنتز و کمک به رشد گیاهان شما طراحی شده اند.

برای آگاهی از قیمت لامپ رشد گیاه با ایران گرولایت تماس بگیرید.

 

فتوسنتز چیست؟

یادتان هست که در کلاس علوم راهنمایی در مورد فتوسنتز یاد گرفتید؟ عالی است، اجازه دهید برای یک دقیقه به اصول اولیه بازگردیم. فتوسنتز فرآیندی است که در گیاهان اتفاق می افتد.

 

انرژی نور را به انرژی شیمیایی تبدیل می کند که گیاه می تواند از آن برای رشد استفاده کند. فتوسنتز بسته به گیاه متفاوت است. این بدان معنی است که گیاهان گاهی اوقات برای رشد به طول موج های مختلف نور نیاز دارند.

 

چراغ‌های رشد می‌توانند طیف نور خورشید را تقلید کنند یا طول موج‌های خاصی را که برای کمک به شکوفایی یک گیاه داخلی لازم است منتشر کنند. به عنوان مثال، نور آبی می تواند به شاخ و برگ کمک کند، در حالی که قرمز بر تشکیل ریشه و گلدهی تأثیر می گذارد.

 

تفاوت بین لامپ های رشد گیاه و چراغ های سنتی چیست؟
بنابراین تفاوت بین چراغ های رشد و چراغ های سنتی چیست؟ طول موج و گرما. نورهای سنتی فقط طول موج های باریکی را ارائه می دهند، به این معنی که گیاهان شما نور مناسب را دریافت نمی کنند و فتوسنتز نمی تواند اتفاق بیفتد. علاوه بر این، چراغ های سنتی گرما از خود ساطع می کنند که به راحتی می تواند گیاهان شما را بسوزاند و بسوزاند. از سوی دیگر، چراغ‌های رشد با ارائه طیف گسترده‌ای از طول‌موج‌ها و همچنین روشنایی خاص بسته به نیاز گیاه شما از فتوسنتز پشتیبانی می‌کنند. بیشتر لامپ‌های رشد نیز انرژی کمتری مصرف می‌کنند و مانند یک لامپ سنتی گرما نمی‌دهند و برای گیاهان شما ایمن‌تر می‌شوند. 

انواع مختلف چراغ رشد گیاه چیست؟
انتخاب چراغ های رشد مناسب برای گیاهان شما می تواند دشوار باشد زیرا انواع مختلفی وجود دارد. چهار چراغ رشد محبوب عبارتند از: لامپ های رشته ای، فلورسنت، LED و HID
1. چراغ های رشته ای رشد می کنند
اینها متداول ترین و کم هزینه ترین لامپ ها هستند. می توانید اینها را در یک فروشگاه سخت افزار یا مواد غذایی پیدا کنید. آنها لامپ معمولی هستند که در یک لامپ استفاده می کنید.با این حال، آنها بهترین انتخاب به عنوان یک چراغ رشد نیستند، زیرا گرمای زیادی از خود ساطع می کنند که می تواند گیاهان شما را بسوزاند، و از نظر انرژی کارآمد یا طولانی مدت نیستند.
2. چراغ های رشد فلورسنتلامپ های فلورسنت معمولاً به عنوان لوله های بلند یا بازتابنده فلورسنت فشرده (CFL) فروخته می شوند که ممکن است آنها را به عنوان یک لامپ مارپیچ تشخیص دهید. برخلاف لامپ های رشته ای، این لامپ ها گرمای زیادی تولید نمی کنند، بنابراین برای گیاهان شما ایمن هستند. نوری که از خود ساطع می کنند برای چشم نیز آسان است. لامپ‌های فلورسنت می‌توانند طیف کاملی را منتشر کنند -
گرم برای گلدهی و خنک برای پوشش گیاهی. فلورسنت ها در سمت گران تر هستند. با این حال، آنها برای مدت طولانی دوام می آورند و بسیار کارآمد انرژی هستند. 
3. چراغ رشد LED
LED مخفف دیودهای ساطع نور است. این چراغ ها از تعداد زیادی دیود کوچک ساخته شده اند که هر کدام نور ساطع می کنند. اینها پیشرفته ترین چراغ های رشد تا کنون هستند، زیرا طیف وسیعی از طول موج ها را تولید می کنند در حالی که تقریباً هیچ گرمایی نمی دهند. علاوه بر این، آنها انرژی زیادی مصرف نمی کنند و بسته به اینکه گیاه شما به کدام نور رنگی نیاز دارد، می توان آنها را سفارشی کرد. چراغ‌های رشدی که من دارم، همه چراغ‌های رشد LED هستند و من واقعاً از آنها راضی بودم.
4. چراغ های رشد HID
چراغ های تخلیه با شدت بالا به دلایل مختلفی به یک نوع محبوب از چراغ های رشد تبدیل شده اند. آنها مقدار زیادی نور را از بین می برند و توسط اکثر تولید کنندگان تجاری استفاده می شود زیرا آنها بهتر از هر لامپ دیگری نور خورشید را تکرار می کنند. احتمالاً به عنوان یک سرگرمی به اینها نیاز ندارید. HID ها از لامپ ها و الکترودهای پر از گاز ساخته شده اند. همانطور که الکتریسیته از یک الکترود به الکترود دیگر می رود، با گاز واکنش می دهد و نور روشن تولید می کند. دو نوع اصلی وجود دارد، متال هالید و سدیم فشار بالا. اولی نور آبی می دهد در حالی که دومی نور زرد می دهد. 

گیاهان آپارتمانی با چه رنگی از چراغ های رشد بهتر رشد می کنند؟
بنابراین اکنون که انواع مختلف لامپ ها را پوشش دادیم، اجازه دهید در مورد رنگ های مختلف نوری که ساطع می کنند صحبت کنیم. احتمالاً متوجه شده اید که برخی از چراغ های رشد بنفش هستند، در حالی که برخی شبیه چراغ های معمولی داخلی هستند.

 400-500 نانومتر نور خنک
بنفش، آبی و سبز همه در طیف سرد هستند. نور بنفش معمولا زمانی مفید است که با قرمز و آبی ترکیب شود. می توان از آن برای برجسته تر کردن رنگ، طعم و بوی گیاه استفاده کرد.نور آبی برای رشد گیاه بسیار مهم است. جذب کلروفیل می شود که بخش بزرگی از فتوسنتز است. نور سبز برای گیاهان چندان مفید نیست زیرا بیشتر آن را منعکس می کند (به همین دلیل است که گیاهان سبز هستند). با این حال، گیاه شما هنوز باید مقداری نور سبز برای رشد مناسب دریافت کند.

 گرم 580nm-700nm
در انتهای گرم طیف قرمز، نارنجی و زرد هستند. نور قرمز برای رشد گیاه حیاتی است، به خصوص زمانی که با آبی ترکیب شود. نور قرمز به رشد گیاهان قوی تر، پوشش گیاهی بیشتر و حتی به گلدهی کمک می کند. نور قرمز دور نیز نشان دهنده جوانه زنی است و گلدهی را تنظیم می کند. نارنجی و زرد چندان مفید نیستند، اما همچنان برای رشد کلی مهم هستند.

بهترین های هر دو جهان: طیف کامل 
نورهای رشد کامل طیف نزدیک به نور خورشید واقعی هستند و به گیاهان شما کمک می کنند تا بهترین رشد را داشته باشند. نور طبیعی خورشید همه طیف های نور را ساطع می کند، حتی ماوراء بنفش و مادون قرمز، که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. شاید از خود بپرسید که اگر نور آبی و قرمز مهم ترین طول موج برای رشد گیاه هستند، پس چرا باید نگران طول موج های دیگر باشم؟
تنها با دادن نور قرمز و آبی به گیاهان، گیاه خود را ضعیف کرده و احتمالاً رشد آن را متوقف می کنید. دلیلی وجود دارد که چرا نور خورشید، که طیف کاملی را ساطع می کند، برای رشد گیاه ضروری است، بنابراین نورهای رشد باید هم از نظر شدت و هم از نظر طول موج، نور خورشید را تقلید کنند. بنابراین بهتر است یک نور رشد با طیف کامل انتخاب کنید تا به تکثیر آن تا حد امکان کمک کند.

راهنمای جامع لامپ رشد گیاه (قسمت سوم)

۳ بازديد
 در دو مقاله قبلی به راهنمای جامع لامپ مخصوص رشد گیاه پرداختیم. امروز نیز در ادامه این مقاله  به سوالات متداول پیرامون لامپ های رشد گیاه می پردازیم. 
لامپ رشد گیاه را با چه فاصله ای از گیاهانم آویزان کنم؟
 یک سوال رایج در مورد استفاده از چراغ های رشد این است که آنها را تا چه حد بالای گیاهان آویزان کنید. پاسخ این است که، بستگی دارد! معمولاً توصیه می‌شود چراغ‌های ال‌ای‌دی با خروجی بالا را حداقل در پایین (یا بالاتر) روی گیاهان آویزان کنید. اگر خیلی نزدیک باشند، لامپ های LED می توانند گیاهان شما را بسوزانند و می سوزانند - که به عنوان "سوختگی نور" شناخته می شود و شبیه به آفتاب سوختگی انسان است.
از سوی دیگر، بسیاری از لامپ های فلورسنت زمانی بهترین عملکرد را دارند که فقط چند اینچ بالاتر از گیاهان نگهداری شوند. در صورت شک، توصیه های ارتفاع ارائه شده توسط سازنده چراغ را دنبال کنید. اگر این اطلاعات ارائه نشد، به گیاهان خود توجه کنید تا علائمی پیدا کنند!
نهال های شاد که نور کافی دریافت می کنند مستقیماً به سمت بالا رشد می کنند و نسبتاً کوتاه و تنومند می مانند. نهال هایی که تشنه نور بیشتر هستند بلند و نازک کشیده می شوند و/یا به سمت روشن ترین منبع نور متمایل می شوند. اگر نور خیلی نزدیک و شدید باشد، برگ‌های سوخته زرد یا قهوه‌ای می‌شوند و گاهی دارای لکه‌ها یا نوک‌های قهوه‌ای خشک می‌شوند. در بیشتر موارد، شما می خواهید بتوانید با بلندتر شدن گیاهان، چراغ ها را بالا ببرید. این را می توان با یک زنجیر سبک قابل تنظیم، سیستم قرقره یا بند قدیمی خوب انجام داد. این را در نظر داشته باشید اگر از قفسه‌بندی شروع می‌کنید که از قبل سفت شده است. 
 چه مدت باید لامپ رشد گیاه خود را روشن بگذارم؟ 
دانه ها برای جوانه زدن نیازی به نور ندارند. دمای گرم ثابت برای جوانه زدن مهمتر است، مانند دمایی که از طریق تشک حرارتی نهال ارائه می شود. بنابراین، از نظر فنی نیازی نیست لامپ های رشد گیاه خود را تا زمانی که از خاک بیرون بیایند روشن کنید. با این حال، شما می خواهید نور را در اسرع وقت پس از جوانه زدن تامین کنید. نهال های تازه جوانه زده تمایل به ساق پا شدن دارند، سریع! برای ایمن کردن آن، می توانید چند روز پس از کاشت بذرها، چراغ را روشن کنید، حتی اگر آنها هنوز بیرون نیامده باشند. پس از جوانه زدن، اکثر نهال های سبزی و سایر گیاهان باغی به حداقل 12 ساعت نور خوب در روز، همراه با 8 ساعت تاریکی نیاز دارند. با این حال، آنها با حدود 16 تا 18 ساعت نور بهترین رشد را خواهند داشت.
گیاهان آپارتمانی با نور کمتری راضی هستند، جایی که 6 تا 12 نور کافی است (بسته به نوع گیاه). برای کمک به حفظ برنامه نوری خود در هدف، دریافتیم که اضافه کردن یک تایمر به تنظیم نور رشد خود بسیار راحت و مفید است! تایمر تنظیم شده است تا حدود ساعت 6 صبح چراغ ها را روشن و در ساعت 9 شب خاموش کند. شما می توانید لیست کاملی از تمام لوازم مورد علاقه ما برای شروع بذر را در اینجا بیابید.بازتابنده های نور را رشد دهید بیشتر چراغ های رشد دارای بازتابنده های داخلی در اطراف لامپ هستند که به تقویت و پرتاب نور به سمت پایین کمک می کنند.
شما همچنین می توانید بازتابنده های اضافی در فضای رشد خود ایجاد کنید! به عنوان مثال، یکی از دوستان خوب من دانه های باغ خود را با استفاده از چراغ های رشد در کمد یدکی شروع می کند. پوشاندن دیواره پشتی و کناری اطراف سینی های نهال با فویل قلع، سطح بازتابی ایجاد می کند که نور اضافی را به گیاهان باز می گرداند. داخل چادرهای رشد تخصصی معمولاً به همین دلیل با مواد بازتابنده پوشانده شده است. 
 آیا لامپ رشد گیاه به چشمان من آسیب می رسانند؟
 پاسخ کوتاه بله است، پس به آنها خیره نشوید. هر نوع نور فرابنفش روشن اضافی می تواند به چشم ما آسیب برساند. نور آبی همچنین شناخته شده است که فعالیت مغز و الگوهای خواب را مختل می کند. کار در اطراف چراغ های رشد رنگی می تواند برای برخی افراد ناراحت کننده باشد (برخلاف آنهایی که نور سفید یا طبیعی را ساطع می کنند). ما سعی کردیم از یک چراغ LED استفاده کنیم که رنگ بسیار صورتی/بنفش تولید می کرد، و قرار گرفتن در اطراف نور باعث سردرد فوری من شد. گیاهان آن سال نیز به اندازه معمول T5 ها سالم به نظر نمی رسیدند.
 سایر ملاحظات ایمنی
 همیشه مطمئن شوید که چراغ خود را به روشی ایمن و مطمئن که مطابق با توصیه های سازنده باشد نصب کنید یا آویزان کنید. برخی از چراغ های رشد گرما را از خود ساطع می کنند. به طور کلی، لامپ های LED کمترین گرما را دارند، لامپ های فلورسنت T5 نیز نسبتا خنک هستند اما کمی گرمتر از LED هستند، در حالی که لامپ های فلورسنت، CFL یا رشته ای T8 بیشترین گرما را دارند. مارک های نور با کیفیت و معتبر را انتخاب کنید که نظرات خوبی دارند. چراغ باید دارای فهرست UL یا گواهی باشد، به این معنی که برای مطابقت با استانداردهای ایمنی دستگاه های الکتریکی آزمایش شده است. اگر از لامپ های رشد گیاه در ناحیه‌ای استفاده می‌کنید که ممکن است در معرض رطوبت باشد (مانند گلخانه‌ای مرطوب یا گلخانه‌ای با دریچه‌های سقفی)، به دنبال چراغی باشید که ضدآب یا در غیر این صورت استفاده در آن محیط بی‌خطر باشد، و نور را به آن وصل کنید. یک خروجی زمین