شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

استفاده از لامپ رشد گیاه برای پرورش گیاهان آپارتمانی

۳ بازديد
در حالی که بسیاری از گیاهان آپارتمانی در داخل خانه با نور طبیعی که از پنجره‌های شما عبور می‌کند خوب عمل می‌کنند، برخی از گیاهان می‌توانند با اطمینان بیشتری شکوفا شوند یا با نور اضافی از منابع مصنوعی، برگ‌های سالم‌تری رشد کنند. و اگر بذرهای گیاهی و گل سالانه را در داخل خانه شروع می کنید، آنها اغلب به کمک نور نیاز دارند تا به درستی رشد کنند. در حالی که تکثیر کامل قدرت شگفت انگیز نور خورشید دشوار است، استفاده از چراغ های رشد مجهز به لامپ های فلورسنت ساده یا LED می تواند نزدیک شود. در اینجا چیزی است که باید در مورد راه اندازی بهترین سیستم های نور برای گیاهان آپارتمانی و نهال های خود بدانید.
جهت خرید پروژکتور رشد گیاه و وال واشر رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.
 
از چراغ های رشد برای نهال ها استفاده کنید
نورپردازی روشن کلید شروع جهش پیوند بهاره در داخل خانه است. اکثر اتاق ها نور کافی برای تولید نهال های متراکم و سالم را فراهم نمی کنند. حتی یک پنجره رو به جنوب اغلب در مورد مدت زمانی که نور خورشید می تواند از آن بتابد کوتاه می شود. نهال ها معمولاً به خوبی جوانه می زنند و اولین مجموعه برگ های خود را در یک پنجره آفتابی تولید می کنند. اما پس از آن "کشش" شروع می شود زیرا ساقه ها به شدت به نور بیشتری می رسند تا رشد سریع آنها را تقویت کند.
 
 چرا گیاهان آپارتمانی شما چاق به نظر می رسند (و چگونه این مشکل رایج را برطرف کنید)
با رشد نهال های خود در زیر نور مصنوعی ایجاد شده توسط چراغ های فروشگاهی استاندارد (16 دلار، Walmart) مجهز به لوله های فلورسنت یا لامپ های LED کم مصرف، از گیاهان ساق پا جلوگیری کنید. این نورهای روشن ترکیبی از امواج نور آبی و قرمز لازم برای رشد خوب گیاه را فراهم می کنند. به دنبال لامپ هایی باشید که "طیف کامل" هستند، که گیاهان شما به آنها نیاز دارند.
استفاده از چراغ رشد برای گیاهان آپارتمانی و گیاهان 
روشن کردن گیاه آپارتمانی گل‌دار مورد علاقه‌تان، مانند بنفشه آفریقایی، گیاه را تشویق می‌کند تا بیشتر از آن‌چه در نور طبیعی داخل خانه باشد، شکوفا شود. به همین ترتیب، می‌توانید از نور مصنوعی برای افزایش برداشت خود از ریحان، رزماری، جعفری و سایر سبزی‌هایی که در طول ماه‌های طولانی زمستان به راحتی در داخل خانه رشد می‌کنند، استفاده کنید. امواج نور قرمز باعث گلدهی و تولید میوه برای گیاهان آپارتمانی و خوراکی ها می شود. منبع نوری را انتخاب کنید که نور موج قرمز فراوانی را فراهم کند. برای مثال، نور سفید گرم در مقیاس دمای رنگ کلوین بین 2700 تا 3200 کلوین در نظر گرفته می شود و سرشار از نور موج قرمز است. به دنبال رتبه بندی کلوین یک لامپ روی بسته بندی محصول باشید. 
چراغ های رشد چند ساعت باید روشن باشند؟
گیاهان داخلی را به مدت 12-14 ساعت در روز روشن کنید. اگر روزی 16 تا 18 ساعت چراغ ها را روشن نگه دارید، احتمالاً گیاهان گلدار زودتر شکوفا می شوند. نهال ها زمانی بهتر رشد می کنند که با نور شبانه روزی تامین شوند. روشن ماندن چراغ ها در 24 ساعت شبانه روز، میزان کمتر نور مصنوعی را در مقایسه با نور خورشید جبران می کند. این زمانی است که لامپ های LED کم مصرف تر جواب می دهند. اگرچه خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی در جلو گران‌تر است، اما نسبت به لامپ‌های فلورسنت انرژی کمتری مصرف می‌کنند و عمر بیشتری دارند. یک تایمر مکانیکی ساده (7 دلار، Target) استفاده از چراغ‌های رشد را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند.
نکاتی برای استفاده از Grow Lights
نور مصنوعی باید خیلی نزدیک به گیاهان باشد تا موثر باشد. با دور شدن پرتوهای نور از منبع، به میزان قابل توجهی کم نور می شوند. نزدیک نگه داشتن لامپ ها به گیاهان، میزان نور دریافتی را افزایش می دهد، که نهال ها را فشرده نگه می دارد و از ساقه های بلند و ضعیف جلوگیری می کند. چراغ ها را 6 اینچ یا بیشتر بالای کاشی ها قرار دهید، و همزمان با رشد گیاهان، چراغ ها را به سمت بالا ببرید تا فاصله 6 اینچی منبع تا گیاه را حفظ کنید. گیاهان و خوراکی‌های داخل خانه زمانی بهترین رشد را دارند که در 12 اینچ یا بیشتر از منبع نور باشند. 
با این ایستگاه بذر DIY آسان، فصل کاشت را شروع کنید
انواع مختلفی از چراغ ها و وسایل مخصوص برای رشد گیاهان در داخل خانه وجود دارد. یک راه اندازی ساده با لامپ های فلورسنت یا LED (47 دلار، The Home Depot) برای کاشت نهال برای پیوند در باغ شما کاملاً مناسب است. شکوفه دادن گیاهان داخلی و محصولات غذایی از چراغ های رشد LED با طراحی ویژه بهره می برد.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.