شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چگونه از لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنم؟

۴ بازديد

همه می دانند که گیاهان برای رشد به نور نیاز دارند، اما همه منابع نور یکسان نیستند. چراغ های در حال رشد به شما این امکان را می دهد که در هر شرایط آب و هوایی و در هر زمانی از سال گیاهان داخلی زیبایی را پرورش دهید. انواع مختلفی از چراغ های رشد وجود دارد که همگی به طور خاص برای تحریک فتوسنتز و کمک به رشد گیاهان شما طراحی شده اند.

برای آگاهی از قیمت لامپ رشد گیاه با ایران گرولایت تماس بگیرید.

 

فتوسنتز چیست؟

یادتان هست که در کلاس علوم راهنمایی در مورد فتوسنتز یاد گرفتید؟ عالی است، اجازه دهید برای یک دقیقه به اصول اولیه بازگردیم. فتوسنتز فرآیندی است که در گیاهان اتفاق می افتد.

 

انرژی نور را به انرژی شیمیایی تبدیل می کند که گیاه می تواند از آن برای رشد استفاده کند. فتوسنتز بسته به گیاه متفاوت است. این بدان معنی است که گیاهان گاهی اوقات برای رشد به طول موج های مختلف نور نیاز دارند.

 

چراغ‌های رشد می‌توانند طیف نور خورشید را تقلید کنند یا طول موج‌های خاصی را که برای کمک به شکوفایی یک گیاه داخلی لازم است منتشر کنند. به عنوان مثال، نور آبی می تواند به شاخ و برگ کمک کند، در حالی که قرمز بر تشکیل ریشه و گلدهی تأثیر می گذارد.

 

تفاوت بین لامپ های رشد گیاه و چراغ های سنتی چیست؟
بنابراین تفاوت بین چراغ های رشد و چراغ های سنتی چیست؟ طول موج و گرما. نورهای سنتی فقط طول موج های باریکی را ارائه می دهند، به این معنی که گیاهان شما نور مناسب را دریافت نمی کنند و فتوسنتز نمی تواند اتفاق بیفتد. علاوه بر این، چراغ های سنتی گرما از خود ساطع می کنند که به راحتی می تواند گیاهان شما را بسوزاند و بسوزاند. از سوی دیگر، چراغ‌های رشد با ارائه طیف گسترده‌ای از طول‌موج‌ها و همچنین روشنایی خاص بسته به نیاز گیاه شما از فتوسنتز پشتیبانی می‌کنند. بیشتر لامپ‌های رشد نیز انرژی کمتری مصرف می‌کنند و مانند یک لامپ سنتی گرما نمی‌دهند و برای گیاهان شما ایمن‌تر می‌شوند. 

انواع مختلف چراغ رشد گیاه چیست؟
انتخاب چراغ های رشد مناسب برای گیاهان شما می تواند دشوار باشد زیرا انواع مختلفی وجود دارد. چهار چراغ رشد محبوب عبارتند از: لامپ های رشته ای، فلورسنت، LED و HID
1. چراغ های رشته ای رشد می کنند
اینها متداول ترین و کم هزینه ترین لامپ ها هستند. می توانید اینها را در یک فروشگاه سخت افزار یا مواد غذایی پیدا کنید. آنها لامپ معمولی هستند که در یک لامپ استفاده می کنید.با این حال، آنها بهترین انتخاب به عنوان یک چراغ رشد نیستند، زیرا گرمای زیادی از خود ساطع می کنند که می تواند گیاهان شما را بسوزاند، و از نظر انرژی کارآمد یا طولانی مدت نیستند.
2. چراغ های رشد فلورسنتلامپ های فلورسنت معمولاً به عنوان لوله های بلند یا بازتابنده فلورسنت فشرده (CFL) فروخته می شوند که ممکن است آنها را به عنوان یک لامپ مارپیچ تشخیص دهید. برخلاف لامپ های رشته ای، این لامپ ها گرمای زیادی تولید نمی کنند، بنابراین برای گیاهان شما ایمن هستند. نوری که از خود ساطع می کنند برای چشم نیز آسان است. لامپ‌های فلورسنت می‌توانند طیف کاملی را منتشر کنند -
گرم برای گلدهی و خنک برای پوشش گیاهی. فلورسنت ها در سمت گران تر هستند. با این حال، آنها برای مدت طولانی دوام می آورند و بسیار کارآمد انرژی هستند. 
3. چراغ رشد LED
LED مخفف دیودهای ساطع نور است. این چراغ ها از تعداد زیادی دیود کوچک ساخته شده اند که هر کدام نور ساطع می کنند. اینها پیشرفته ترین چراغ های رشد تا کنون هستند، زیرا طیف وسیعی از طول موج ها را تولید می کنند در حالی که تقریباً هیچ گرمایی نمی دهند. علاوه بر این، آنها انرژی زیادی مصرف نمی کنند و بسته به اینکه گیاه شما به کدام نور رنگی نیاز دارد، می توان آنها را سفارشی کرد. چراغ‌های رشدی که من دارم، همه چراغ‌های رشد LED هستند و من واقعاً از آنها راضی بودم.
4. چراغ های رشد HID
چراغ های تخلیه با شدت بالا به دلایل مختلفی به یک نوع محبوب از چراغ های رشد تبدیل شده اند. آنها مقدار زیادی نور را از بین می برند و توسط اکثر تولید کنندگان تجاری استفاده می شود زیرا آنها بهتر از هر لامپ دیگری نور خورشید را تکرار می کنند. احتمالاً به عنوان یک سرگرمی به اینها نیاز ندارید. HID ها از لامپ ها و الکترودهای پر از گاز ساخته شده اند. همانطور که الکتریسیته از یک الکترود به الکترود دیگر می رود، با گاز واکنش می دهد و نور روشن تولید می کند. دو نوع اصلی وجود دارد، متال هالید و سدیم فشار بالا. اولی نور آبی می دهد در حالی که دومی نور زرد می دهد. 

گیاهان آپارتمانی با چه رنگی از چراغ های رشد بهتر رشد می کنند؟
بنابراین اکنون که انواع مختلف لامپ ها را پوشش دادیم، اجازه دهید در مورد رنگ های مختلف نوری که ساطع می کنند صحبت کنیم. احتمالاً متوجه شده اید که برخی از چراغ های رشد بنفش هستند، در حالی که برخی شبیه چراغ های معمولی داخلی هستند.

 400-500 نانومتر نور خنک
بنفش، آبی و سبز همه در طیف سرد هستند. نور بنفش معمولا زمانی مفید است که با قرمز و آبی ترکیب شود. می توان از آن برای برجسته تر کردن رنگ، طعم و بوی گیاه استفاده کرد.نور آبی برای رشد گیاه بسیار مهم است. جذب کلروفیل می شود که بخش بزرگی از فتوسنتز است. نور سبز برای گیاهان چندان مفید نیست زیرا بیشتر آن را منعکس می کند (به همین دلیل است که گیاهان سبز هستند). با این حال، گیاه شما هنوز باید مقداری نور سبز برای رشد مناسب دریافت کند.

 گرم 580nm-700nm
در انتهای گرم طیف قرمز، نارنجی و زرد هستند. نور قرمز برای رشد گیاه حیاتی است، به خصوص زمانی که با آبی ترکیب شود. نور قرمز به رشد گیاهان قوی تر، پوشش گیاهی بیشتر و حتی به گلدهی کمک می کند. نور قرمز دور نیز نشان دهنده جوانه زنی است و گلدهی را تنظیم می کند. نارنجی و زرد چندان مفید نیستند، اما همچنان برای رشد کلی مهم هستند.

بهترین های هر دو جهان: طیف کامل 
نورهای رشد کامل طیف نزدیک به نور خورشید واقعی هستند و به گیاهان شما کمک می کنند تا بهترین رشد را داشته باشند. نور طبیعی خورشید همه طیف های نور را ساطع می کند، حتی ماوراء بنفش و مادون قرمز، که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. شاید از خود بپرسید که اگر نور آبی و قرمز مهم ترین طول موج برای رشد گیاه هستند، پس چرا باید نگران طول موج های دیگر باشم؟
تنها با دادن نور قرمز و آبی به گیاهان، گیاه خود را ضعیف کرده و احتمالاً رشد آن را متوقف می کنید. دلیلی وجود دارد که چرا نور خورشید، که طیف کاملی را ساطع می کند، برای رشد گیاه ضروری است، بنابراین نورهای رشد باید هم از نظر شدت و هم از نظر طول موج، نور خورشید را تقلید کنند. بنابراین بهتر است یک نور رشد با طیف کامل انتخاب کنید تا به تکثیر آن تا حد امکان کمک کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.