لامپ رشد گیاه برای ساکولنت ها

انواع لامپ مخصوص رشد گیاه

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

لامپ رشد گیاه برای ساکولنت ها

۷ بازديد

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است به چراغ رشد بخواهید (که به آن لامپ رشد نیز گفته می شود). شاید هیچ یک از پنجره های شما نتواند نور کافی برای گیاهان طاقچه شما فراهم کند. شاید، مثل من، شما هم روی طاقچه پنجره خالی شده باشید.

شما می توانید انواع لامپ رشد گیاه را از ایران گرولایت خریداری کنید.

یا شاید شما سعی می کنید ساکولنت های خود را در داخل خانه زمستان گذرانی کنید بدون اینکه آنها دچار اتیولاسیون شوند.

چراغ‌های رشد می‌خواهند نحوه بازی ما در این بازی شاداب را تغییر دهند. آنها راه حلی هستند که به راحتی قابل اجرا هستند و ظرفیت کارخانه شما را افزایش می دهند. وسواس شما به میزان بیشتری نسبت به قبل فعال می شود.

 

لامپ رشد گیاه چیست؟

"روشن رشد" یک اصطلاح فنی نیست، و همچنین یک قطعه فناوری منحصر به فرد نیست. هر نوری می تواند یک "نور رشد" باشد زیرا گیاهان واقعاً در مورد اینکه نور از کجا می آید چندان حساس نیستند. چیزی که نورها را از چراغ‌های معمولی جدا می‌کند، طیف نوری است که هنگام روشن شدن از خود ساطع می‌کنند. لامپ معمولی شما از نور "نرم" و/یا "گرم" استفاده می کند. "دمای" نور به جای فارنهایت بر حسب کلوین (K) اندازه گیری می شود، به همین دلیل است که چراغ هایی را با برچسب 2700K می بینید. نورهای گرم از نظر لومن (قدرت نور) مایل به زرد و نسبتاً ضعیف هستند. 
چراغ‌های رشد اغلب (اما نه همیشه) چراغ‌های «طیف کامل» هستند. این بدان معناست که آنها حاوی طیف کامل قابل مشاهده نور، از قرمز تا بنفش، به علاوه کمی بیشتر در هر دو طرف هستند - لمس نور ماوراء بنفش می تواند مفید باشد. این چراغ‌ها اغلب به‌عنوان «سفید/آبی» یا «خنک» یا «نور روز» توصیف می‌شوند و معمولاً در مقیاس کلوین حدود 3500 تا 6500 کلوین هستند.بنابراین، نه، آنها متفاوت از سایر چراغ ها عمل نمی کنند. طیفی که یک لامپ تولید می کند توسط اجزایی که با آن ساخته شده اند تعیین می شود. لامپ های طیف کامل در انواع وات، ولتاژ، اندازه و انواع پایه عرضه می شوند. 

چرا از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم؟
چراغ های رشد برای باغبانان سرگرمی و پرورش دهندگان تجاری بسیار خوب هستند. در اینجا چند کاربرد متداول برای چراغ های رشد آورده شده است: رشد گیاهان به طور کامل در داخل خانهشروع بذر یا تکثیرتمدید فصل رشد برخی گیاهان و سبزیجاتنور طبیعی ناکافی را تکمیل کنیداین مورد آخر برای ما پرورش دهندگان ساکولنت بسیار مهم است. آیا تا به حال مشکلی داشته‌اید که ساکولنت‌ها به‌جای همه آن رنگ‌های پر جنب و جوشی که Pinterest وعده داده، فقط سبز شوند؟ یا گیاهانی را سفارش می‌دهید که واقعاً زیبا به نظر می‌رسند و سپس طی چند هفته به آرامی به رنگ سبز مات در می‌آیند؟
 بله، به این دلیل است که آنها نور کافی دریافت نکرده اند (یا نور قوی کافی ندارند). شما می توانید نیازهای downlight را به 3 سطح تقسیم کنید.
 سطح 1 - حداقل مقدار نوری که یک گیاه برای زنده ماندن نیاز دارد. در واقع در مورد اکثر ساکولنت ها بسیار کم است. اتاق های داخلی خانه اغلب در این سطح هستند. گیاهانی که این مقدار نور را دریافت می کنند، اگر برای مدت زمان قابل توجهی در این شرایط قرار گیرند، از بین می روند.سطح 2 - این حداقل مقدار نوری است که گیاه برای جلوگیری از اتیولاسیون (کشش) نیاز دارد. فاصله بسیار زیادی بین سطح 1 و سطح 2 وجود دارد.
کاملاً امکان پذیر است که گیاهی در زیر نور رشد داشته باشد و همچنان اتیوله شود (اگر نور خیلی دور باشد یا به اندازه کافی قوی نباشد).
سطح 3 - مقدار نور لازم برای ظاهر شدن "رنگ های واقعی" یک ساکولنت (همچنین به آن "Sun-Stress" یا "Sunblush" نیز می گویند). شکاف بین سطح 2 و 3 در واقع چندان زیاد نیست. هنگامی که با موفقیت از اتیولاسیون اجتناب کردید، معمولاً فقط به نور کمی بیشتر نیاز دارد.این به سختی یک توضیح علمی است، اما به شما کمک می کند که بدانید با چه چیزی مخالف هستید. اکنون نیازهای نوری خاص هر گونه گیاهی در مجموعه شما به شما کمک می کند تا تعیین کنید واقعاً چه مقدار نور نیاز دارید. به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از پرورش ساکولنت ها و کاکتوس ها می شود، دانش قدرت است! اگرچه هر گیاهی متفاوت است، اما پاسخ به بسیاری از مسائل زیبایی شناختی ساکولنت ها فقط نور بیشتر است. چراغ های رشد مخصوصاً برای ساکولنت های طاقچه پنجره مفید هستند. پنجره های رو به جنوب بهترین نور را دارند (اگر در نیمکره شمالی هستید).
من متوجه شده ام که آن ها تنها ساکولنت های خانه من هستند که به طور طبیعی آفتاب گیر خود را ایجاد می کنند. ساکولنت ها در هر پنجره دیگری تمایل دارند سبز بمانند، مگر اینکه از نور رشد نیز عشق کمی دریافت کنند. این امر مخصوصاً در فصل زمستان که هر دو ساعات نور روز کوتاهتر هستند و شدت نور کمتر است، بسیار مهم است. ساکولنت های شما در معرض خطر افزایش نه تنها سبزی خسته کننده هستند، بلکه در معرض خطر هستند... که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. 

انواع چراغ رشد گیاه 
چند نوع اصلی لامپ رشد وجود دارد. ما به چند دلیل از لامپ‌های رشته‌ای چشم‌پوشی می‌کنیم: انرژی ناکارآمد هستند، گرمای بیش از حد تولید می‌کنند، و به طیف نور مناسب نمی‌رسند. بیایید در مورد لامپ های فلورسنت و رشد LED صحبت کنیم. لامپ های رشد فلورسنتچراغ های لولهچراغ های لوله در طعم های مختلفی وجود دارند، اما یک برنده واضح وجود دارد که تقریباً همیشه باید انتخاب کنید. چراغ رشد لولهشما چیزهای T5، T8 و T12 را دیده اید، درست است؟ خوب، "T" فقط به معنای لوله است، در حالی که عدد نشان دهنده قطر در هشتم اینچ است. 
بنابراین، T5 یک چراغ لوله با قطر ⅝ اینچ است. چراغ های لوله می توانند در هر طولی باشند، اما 1، 2، 4 و 8 فوت رایج ترین هستند. همچنین، چراغ های لوله اغلب در یک لامپ بزرگ با چندین لوله قرار می گیرند. اینها برای عملیات های رشد بزرگ در نظر گرفته شده اند و بر این اساس گران تر هستند. همانطور که مشخص است، شما واقعاً فقط باید چراغ های T5 بخرید. هر دو نوع دیگر فناوری قدیمی تری هستند که به طور قابل توجهی کارایی کمتری دارند.چراغ های CFLاگر فضا ندارید یا زیبایی یک نور لوله ای بلند را دوست ندارید، چراغ های رشد نیز در انواع CFL عرضه می شوند. چراغ های CFLاین مخفف به معنای "نور فلورسنت فشرده" است.این لامپ ها دقیقاً مانند لامپ های معمولی هستند و می توانند در هر پریز معمولی قرار بگیرند. همچنین در انواع مختلف وات، دما (به کلوین) و انواع پایه موجود هستند.
آنها معمولاً حدود 6000 تا 15000 ساعت طول عمر دارند، بنابراین نیازی به برنامه ریزی برای تعویض مکرر آنها نخواهید داشت. اگر یک یا دو گیاه روی میز در دفتر یا خانه خود دارید، اینها یک راه حل ایده آل هستند.فقط آن لامپ قدیمی روی لامپ میز خود را با یکی از این پسرهای بد خاموش کنید و رشد کنید! توجه داشته باشید که لامپ های فلورسنت با خروجی بالا و خروجی بسیار بالا (به ترتیب HO و VHO) نیز وجود دارد. آنها دقیقاً همان چیزی هستند که شما فکر می کنید - انرژی و نور بیشتری را از بین می برند! اگر یکی از این گونه ها را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آنها را دورتر از گیاهان خود آویزان کنید، زیرا گرمای بیشتری را از بین می برند! فقط به این دلیل که ساکولنت های خود را زیر نور مصنوعی پرورش می دهید، به این معنی نیست که نگران سوزاندن آنها نباشید!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.