آرشیو تیر ماه 1401

انواع لامپ مخصوص رشد گیاه

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

کاشت گیاه زیر نور مصنوعی

۸ بازديد

با مجموعه ای از چراغ های رشد، می توانید گیاهان زیادی را در داخل خانه پرورش دهید، از جمله گیاهان آپارتمانی، ارکیده و حتی برخی از محصولات میوه و سبزیجات. لامپ مخصوص رشد گیاه برای شروع بذر ایده‌آل هستند زیرا به اطمینان از رشد نهال‌های سبز و پرپشت کمک می‌کنند. برداشت زمستانی از گیاهان و سبزیجات سالاد نیز می تواند در زیر نورها رشد کند. با یادگیری نحوه استفاده گیاهان از نور و در مورد گزینه های ثابت، می توانید یک سیستم چراغ رشد داخلی را انتخاب کنید که برای گیاهانی که می خواهید رشد کنید مناسب است.

جهت خرید ال ای دی رشد گیاه به سایت ایران گرولایت مراجعه کنید.

 

رنگ مناسب

نور خورشید شامل طیف کامل نور شامل تمام رنگ های رنگین کمان است: قرمز تا زرد تا آبی و بنفش. مانند گیاهانی که در بیرون از خانه در زیر نور خورشید رشد می کنند، گیاهان داخل خانه در زیر لامپ های طیف کامل که تعادل نور سرد و گرم را تولید می کنند که طیف طبیعی خورشید را تکرار می کند، بهترین رشد را دارند. آنها برای نهال ها و همچنین گیاهان آپارتمانی، گیاهان آشپزی و سایر گیاهان عالی هستند. همه لامپ های رشد ما، پایه ها و لامپ های جایگزین طیف کامل هستند.

 

ال ای دی یا فلورسنت؟
LED رشد طیف نور
هر دو نور با طیف کامل تولید می کنند. با این حال، LED ها برای محیط زیست و کیف پول شما بهتر هستند. تیم توسعه محصول ما چراغ های ال ای دی کم مصرف، مقرون به صرفه و موثر را مهندسی کرده است تا به طور خاص نیازهای دقیق گیاهان را برآورده کند (بر خلاف LED های چند منظوره). آنها نور روشن و با طیف کاملی را که گیاهان می خواهند، با یک نوک اضافی از نور آبی برای تحریک رشد قوی تر ریشه، افزایش فتوسنتز و تضمین اوج رشد ارائه می دهند. از دلچسب ترین و سالم ترین نهال ها، گیاهان آپارتمانی، ارکیده ها و دیگر گیاهان داخلی خود لذت ببرید! آنها برای گیاهان شما عالی هستند.
LED های با تکنولوژی بالا به طور خاص برای رشد در فضای داخلی کالیبره شده اند.آنها فوق العاده کارآمد هستند. ال ای دی ها نیمی از برق مصرف می کنند و 5 برابر بیشتر از لامپ های فلورسنت عمر می کنند.آنها زمین دوست هستند. لوله‌های LED بدون جیوه مانند شیشه خرد نمی‌شوند، بنابراین تعداد کمتری از آنها در محل دفن زباله قرار می‌گیرند. 
شدت مناسب 
سان‌لایت 2 طبقه فشرده باغ‌های SunLite ما ساخت ورمونت با لامپ‌های LED یا فلورسنت در دسترس هستند.شدت نوری که گیاه دریافت می کند با روشنایی لامپ و میزان نزدیکی گیاه به منبع نور تعیین می شود. نیاز گیاهان به شدت نور متفاوت است. به طور معمول، آن دسته از گیاهانی که بومی جنگل های استوایی یا جنگل های سایه دار هستند، به اندازه گیاهانی که در آب و هوای خشک و آفتابی تکامل یافته اند، مانند مدیترانه یا جنوب مکزیک، به نور نیاز ندارند.برخی از گیاهان آپارتمانی گلدار، مانند بنفشه آفریقایی و بگونیا، از اینکه 10 تا 12 اینچ از منبع نور فاصله دارند خوشحال هستند. گیاهان شاخ و برگ مانند پیچک یا فیلودندرون را می توان تا 36 اینچ دورتر از منبع نور قرار داد. اما بسیاری از گیاهان گلدار مانند ارکیده، گاردنیا و مرکبات و همچنین بیشتر گیاهان سبزی برای گلدهی و تولید میوه به شدت نور بسیار بیشتری نیاز دارند.

 مدت زمان مناسب 
هم نیست که چه نوع گیاهانی را پرورش می دهید، باید به آنها استراحت دهید. وقتی هوا تاریک است، گیاهان تنفس می کنند که بخش مهمی از روند رشد آنها است. تعادل زمان استراحت تا زمان رشد فعال بر بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی، از جمله سرعت رشد، و تشکیل جوانه ها و میوه ها تأثیر می گذارد. یک نوار برق با تایمر داخلی به راحتی می توانید مدت زمان را به درستی دریافت کنید. رشد نهال های سبزی تحت نورهای طیف کامل نهال های گیاهی به 14-18 ساعت نور در روز نیاز دارند.
گیاه شناسان معمولا گیاهان را از نظر طول روز ترجیحی به سه دسته تقسیم می کنند: روز کوتاه، روز بلند یا روز خنثی. گیاهان روز کوتاه مانند گل داوودی، کالانکوئه، آزالیا و بگونیا با کمتر از 12 ساعت نور در روز رشد می کنند. در واقع، این گیاهان معمولاً باید چند روز حتی کوتاه‌تر را پشت سر بگذارند تا جوانه بزنند و گل بدهند. گیاهان روز بلند به 14 تا 18 ساعت نور در روز نیاز دارند. بیشتر نهال های سبزیجات و گل های باغچه گیاهانی هستند که روز بلندی دارند. وقتی نور کافی دریافت نمی کنند رنگ پریده و ساق پا می شوند. گیاهان خنثی روز، از جمله گیاهان شاخ و برگ، گل شمعدانی، کولئوس و بنفشه آفریقایی، معمولاً با 8 تا 12 ساعت نور در تمام طول سال راضی هستند.
 لامپ ال ای دی رشد گیاه چیست؟
ال ای دی ها (دیودهای ساطع کننده نور) زمانی نور ایجاد می کنند که یک جریان الکتریکی - جریانی از الکترون ها - از ماده خاصی به نام نیمه هادی عبور کند. همانطور که از نام آن پیداست، یک نیمه هادی اجازه می دهد تا مقداری، اما نه همه، از جریان عبور کند. کریستال های ساخته شده از سیلیکون خالص، الکتریسیته را هدایت نمی کنند. اما وقتی مقدار کمی از ماده اضافی مانند فسفر وارد کریستال می شود، تعادل ماده را به هم می زند و الکترون های درون آن را فعال می کند. هنگامی که جریان الکتریکی به کریستال وارد می شود، مقداری از این انرژی فعال سازی به شکل نور آزاد می شود. ناسا در نتیجه تحقیقات خود در مورد بهترین فناوری نورپردازی برای تولید محصولات خوراکی در فضا، استفاده از LED برای رشد گیاهان را پیشگام کرد.

 

لامپ رشد گیاه چیست؟

۹ بازديد
باغبانی در داخل خانه هرگز آسان تر نبوده است. امروزه، بدون توجه به اینکه در کجا زندگی می کنید، می توانید از لامپ رشد گیاه برای کمک به کشت انواع گیاهان در تمام طول سال استفاده کنید. اما، آیا لامپ رشد گیاه کار می کنند؟
 بله! لامپ رشد به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که جایگزینی برای نور خورشید باشند که با ارائه طیف رنگی مناسب، فرآیند فتوسنتز را در گیاهان تحریک می‌کنند.
شما می توانید تمام گیاهان، میوه ها و سبزیجات مورد علاقه خود را در تمام طول سال با استفاده از لامپ یا لامپ مناسب پرورش دهید.
انواع لامپ رشد گیاه در بازار موجود است که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. اگر از خود می پرسیدید که آیا لامپ رشد گیاه یک سرمایه گذاری عالی برای گلخانه شما هستند، ما پاسخ ها را دریافت کرده ایم.
 لامپ رشد گیاه چیست؟
لامپ رشد گیاه گلخانه ای آشکارا چراغ های مصنوعی هستند. برخی از آنها به گونه ای طراحی شده اند که با طیف نوری مانند خورشید بدرخشند. برخی دیگر طیف نوری را ارائه می کنند که برای گیاهان خاص گلخانه شما تنظیم شده است. با چراغ‌های رشد، می‌توانید خروجی‌های طیفی، رنگ‌ها و دمای نور را کپی کنید. به علاوه، می‌توانید شدت کلی نوری که این لامپ‌ها و وسایل خاموش می‌کنند را تغییر دهید.
 آیا لامپ رشد گیاه واقعاً کار می کنند؟
به طور خلاصه بله. با این حال، بسیاری احساس می کنند که آنها تنها زمانی کار می کنند که نوع نور مناسب را انتخاب کنید. در حالی که همه چراغ‌های رشد قول می‌دهند که خورشید را تقلید کنند و طیف رنگی و دمای لازم برای فتوسنتز مناسب را فراهم کنند، برخی هستند که به طور کامل به تبلیغات بازاریابی پیرامون آنها توجه نمی‌کنند.
چه نوع چراغ رشد در بازار وجود دارد؟
سه نوع مختلف از چراغ های "سنتی" وجود دارد که مردم از آنها برای رشد گیاهان استفاده می کنند. چراغ های سدیم فشار بالاچراغ های فلورسنتچراغ های متال هالیدامروزه، پیشرفت‌های فناوری، چراغ‌های LED را وارد عرصه رقابتی نور رشد کرده است. با این حال، این چراغ‌های ال‌ای‌دی هستند که برخی از گلخانه‌داران احساس می‌کنند با تبلیغات پیرامون آن‌ها سازگاری ندارند. چراغ های سدیم فشار بالابرای کسانی که میوه و گل می‌کارند، این نوع چراغ‌ها محبوب‌ترین هستند. لامپ های سدیمی با فشار بالا نور شدید و روشنی تولید می کنند که حاوی بیشتر رنگ های نارنجی و قرمز در طیف رنگی است. یک نقطه ضعف این است که آنها همچنین به شدت داغ می شوند. اگر از این نوع لامپ رشد گیاه استفاده می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که گلخانه شما به خوبی تهویه می شود و دمای کلی داخل را مدیریت می کنید. چراغ های فلورسنتاگر با گیاهانی کار می‌کنید که نیاز به نور کمتری دارند یا در حال کاشت نهال هستند، چراغ‌های فلورسنت یک انتخاب عالی هستند.
معمولاً ارزان هستند، معمولاً می توانید این نوع چراغ ها را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید. همچنین، استفاده از آنها راحت تر از سایر لامپ رشد گیاه موجود در این لیست است.به هر حال، این نوع لامپ رشد گیاه به اندازه منابع نور اولیه عالی نیستند. با این حال، چراغ های فلورسنت که به عنوان نور ثانویه استفاده می شوند، می توانند بسیار موثر باشند. چراغ های متال هالیداز بین تمام نورهایی که در اینجا به آنها اشاره می کنیم، نورهای متال هالید نزدیکترین نور به نور خورشید را فراهم می کنند.
آنها با انواع گیاهان کار می کنند و با خروجی لومن حدود 100 لیتر بر وات رتبه بندی می شوند. آنها تا 20000 ساعت دوام می آورند. این بدان معناست که می توانید آنها را تقریباً به طور مداوم برای حدود سه سال قبل از تعویض آنها اجرا کنید! با این حال، یک نقطه ضعف خاص این است که این چراغ ها نیز فوق العاده داغ می شوند. دست زدن به یکی پس از مدتی روشن شدن می تواند منجر به سوختگی قابل توجهی شود.
 لامپ رشد گیاه LED گلخانه ایدر اینجا برخی از مزایای قابل توجه استفاده از لامپ رشد گیاه LED وجود دارد، حتی اگر برخی افراد، همانطور که در بالا ذکر شد، احساس نمی کنند این فناوری کاملاً مطابق با استانداردهای روشنایی سنتی است. با این حال، چراغ های LED دارای ویژگی های زیر هستند: آنها دوستدار محیط زیست هستند زیرا چراغ ها فاقد جیوه هستند و مانند شیشه خرد نمی شوند.آنها پنج برابر بیشتر از لامپ های فلورسنت عمر می کنند و نیمی از برق مصرف می کنند.آنها طیف کاملی از نور تولید می کنند، درست مانند چراغ های فلورسنت در این لیست.مشکل اینجاست که هرگونه صرفه جویی در انرژی و هزینه ای که ممکن است با استفاده از چراغ های LED متوجه شوید با هزینه اولیه آنها که می تواند نسبتاً گران باشد، خنثی می شود. نقطه ضعف دیگر این است که نور LED نسبت به سیستم های روشنایی سنتی تر مستقیم تر و کمتر پخش می شود.
آیا لامپ رشد گیاه سرمایه گذاری خوبی هستند؟این یک واقعیت غیرقابل انکار است که گیاهانی که در گلخانه‌ها رشد می‌کنند، زمانی که مقادیر مناسبی از نور فتوسنتزی به آن‌ها داده می‌شود، محصول بیشتری تولید می‌کنند. زمانی که گیاهان شما نور مورد نیاز خود را دریافت کنند، سبزی‌های برگ‌دار و میوه‌های بزرگ‌تر و آب‌دارتر خواهید داشت. با این اوصاف، زمانی که زمستان فرا می رسد، میزان نور خورشید کاهش می یابد. بسیاری از مکان‌های جغرافیایی در ماه‌های سردتر شاهد کاهش چشمگیر نور فتوسنتزی هستند. برای کسانی که می خواهند در طول سال رشد کنند و برداشت کنند، یک سیستم روشنایی رشد که بتواند نور طبیعی خورشید را تکمیل کند، سرمایه گذاری منطقی است.
 

راهنمای انتخاب گلدان مناسب برای رشد گیاه

۷ بازديد
گیاهان گلدانی همیشه بدون توجه به جایی که آنها را می روید به فضای شما زیبایی می بخشند. اطمینان حاصل کنید که نیازهای گیاهان خود را برآورده می کنید تا آنها مانند زمانی که برای اولین بار آنها را به خانه آورده اید درخشنده به نظر برسند.
 
یکی از راه های رسیدن به این هدف استفاده از بهترین گلدان رشد مناسب برای گیاه شماست.
 
دو نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از گیاهان خود بگیرید. آنها شامل اندازه کاشت و تشخیص مناسب از زمان گلدان مجدد در فضای بزرگتر هستند.
 
در این مقاله، نحوه انتخاب بهترین گلدان رشد و کسب اطلاعات اضافی را برای به دست آوردن بهترین نتایج گیاهان خود خواهید یافت.
برای خرید smd و پروژکتور رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.
 
قسمت 1: اندازه های استاندارد گلدان و آنچه در آنها باید رشد کرد
قسمت 2: سوالات حیاتی که باید قبل از انتخاب بهترین گلدان رشد بپرسید
قسمت 3: پنج نوع گلدان رشد و نحوه استفاده از آنها
 
اندازه استاندارد گلدان و آنچه در آنها باید رشد کرد
در فروشگاه سخت‌افزار محلی یا باغ محلی‌تان، حتماً گلدان‌هایی را برای فروش دیده‌اید. شما همچنین مغازه هایی دارید که گلدان های پارچه ای و سایر ظروف می فروشند که به روند کاشت کمک می کنند. این گلدان ها در اندازه های مختلف تولید می شوند و می توانند برای گیاهان مختلف مناسب باشند.
قطر این گلدان ها را اندازه می گیریم که عبارتند از: 
گلدان های رشد 10 اینچی:
 گلدان هایی با این قطر می توانند حدود دو تا سه گالن خاک را برای گلدان در خود جای دهند. این ظرف برای گیاهان و سبزیجات از جمله سبزیجاتی مانند توت فرنگی، چغندر، کاهو برگ، شلغم، هویج کوچک، زینیا و گل همیشه بهار مناسب است. 
گلدان های رشد 14 اینچی:
ظروف گلدانی با این قطر با نخود فرنگی، سبزیجات پربرگ دلچسب، مانند کلم پیچ، انواع هویج بزرگ، کلم، شاتوت و سبزی کولارد خوب عمل می کنند. 
گلدان های رشد 18 اینچی:
گلدان هایی با این اندازه می توانند سبزیجاتی مانند بادمجان، کلم بروکلی، گل کلم، گوجه فرنگی و فلفل را در خود جای دهند. این اندازه برای کاکتوس ها، درختچه ها و انواع توت ها نیز مناسب است.
 گلدان های رشد 24 اینچی:
گلدان هایی با قطر 24 اینچ می توانند حاوی 24 گالن خاک گلدان باشند و می توانند میزبان گیاهان آپارتمانی بزرگی باشند که سیستم ریشه ای وسیعی دارند. یکی دیگر از گیاهانی که کاملاً مناسب است، درخت انجیر برگ کمانچه است. تنها شرطی که باید در اینجا رعایت شود این است که به اندازه کافی بلند باشد زیرا ریشه های آن برای پایین آمدن به فضا نیاز دارند. سایر گیاهانی که در اینجا به خوبی جا می گیرند عبارتند از: درختان هلو کوتوله، انار و سیب.
 گلدان های رشد 30 اینچی:
گلدان هایی با این قطر بهترین گلدان های رشد برای درختانی هستند که در نهایت در زمین کاشته می شوند - آنها به عنوان مهد کودک برای این درختان عمل می کنند. درختانی مانند آلو، سیب و گلابی می توانند تمام عمر خود را در گلدان خود بگذرانند، اگر به اندازه کافی آنها را کود دهید. 
 سوالات حیاتی که باید قبل از انتخاب بهترین گلدان رشد بپرسید
قبل از انتخاب بهترین گلدان برای گیاهان خود، باید چند نکته را در نظر بگیرید. در بخش قبلی این مقاله به دو مورد از آنها پرداختیم. با این حال، هرگز بدون پرسیدن این سوالات حیاتی به استفاده از ظرفی ادامه ندهید: 
آیا به یک کاشت کار جدید نیاز دارم؟
پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که چرا شما در این مقاله اینجا هستید. اگر به گلدان مجدد فکر کرده اید زیرا گیاهان شما ممکن است به فضای بزرگتری برای رشد نیاز داشته باشند، بله. در این مقاله، ما به شما نشان می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.
 آیا چیزهایی هست که باید بدانم؟
آره. اصطلاحاتی وجود دارد که باید در این مقاله با آنها آشنا شوید که در حین خواندن برای شما مفید خواهد بود. همانطور که در این مقاله و بسیاری از مقالات دیگر در مورد گلدان های رشد پیدا خواهید کرد، کلمات "کاشتکار" و "گلدان" معمولاً به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، آنها کاملاً مشابه گلدان نیستند. گلدان های رشد معمولا کوچکتر هستند و برای میزبانی یک گیاه طراحی شده اند. در حالی که کاشت برای گیاهان در فضای باز است و اندازه آنها نامنظم است - آنها همچنین حاوی گیاهان زیادی هستند.آیا نیاز به گلدان مجدد دارم؟نیاز به گلدان مجدد را نمی توان بیش از حد تاکید کرد، بنابراین بله! این ماجراجویی سرگرم کننده و گل آلود همیشه برای گیاه شما مفید است. همانطور که قبلا مشخص شد، عوامل خاصی به رشد گیاه شما کمک می کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید در فضای باز بکارید، از قبل می دانید که نور خورشید و رطوبت چقدر ضروری است. اگر می خواهید در داخل خانه نیز بکارید، استفاده از یک سیستم روشنایی مصنوعی مانند چراغ های رشد LED را نمی توان کم اهمیت جلوه داد.
 لامپ رشد گیاه 
بنابراین، به همان اندازه معتبر است که گلدان مجدد راهی حیاتی برای بقای گیاهان شما است.گلدان مجدد یک موقعیت برد-برد برای گیاه شما است، زیرا نه تنها به گیاهان شما کمک می کند تا اندازه خود را حفظ کنند، بلکه به آنها اجازه می دهد بزرگتر شوند. در ابتدا، گلدان مجدد لزوماً به معنای افزایش اندازه گلدان نیست. بلکه می تواند به معنای تغییر مخلوط قدیمی گلدان باشد که مواد مغذی آن را تخریب کرده است. در نهایت، همانطور که گیاه شما رشد می کند، به یک گلدان جدید نیاز خواهد داشت زیرا مطمئناً از گلدان فعلی بیشتر می شود.