آرشیو مرداد ماه 1401

انواع لامپ مخصوص رشد گیاه

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چه رنگی از لامپ رشد گیاه بهتر است؟ (قسمت دوم)

۷ بازديد
در قسمت قبل درباره اینکه کدام رنگ نور برای رشد گیاه بهترین است؟ صحبت کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بحث درباره تاثیر نورهای مختلف بر رشد گیاه در کشاورزی مدرن   می پردازیم.
رنگ های آبی و قرمز بهترین رنگ برای رشد و نمو گیاه در نظر گرفته می شوند.کلروفیل ها به سرعت این ترکیبات رنگی را جذب می کنند تا غذا و انرژی برای گیاه تولید کنند. از این رو، به طور مستقیم به فرآیند فتوسنتز کمک می کند.گیاهان از مقدار بیشتری قرمز، تا 5 برابر آبی لذت می برند.طول موج آبی به رشد ریشه و رشد قوی ساقه کمک می کند، در حالی که طول موج قرمز به گلدهی کمک می کند.برای خرید پروژکتور رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.
با این حال، آبی دارای مقدار نسبتاً بالایی انرژی است که می تواند به راحتی با کوتاه ترین طول موج در بین این دو به رشد گیاه آسیب برساند. بنابراین، باید به دقت با قرمز مخلوط شود تا نوردهی بیش از حد آن محدود شود. از سوی دیگر، نور آبی بیش از حد ممکن است تکثیر ریشه را متوقف کند و از رشد عمودی جلوگیری کند. طیف رنگی طیف nMدر اینجا یک سورپرایز هیجان انگیز برای شما وجود دارد! گیاهان فقط از رنگ های آبی و قرمز برای رشد استفاده می کنند یک افسانه است! گیاهان با نور قرمز 80 تا 90 درصد و نور آبی 10 تا 20 درصد رشد می کنند، به دستیابی به گیاهان پرتر با شاخ و برگ ضخیم سرسبز و طول ساقه مناسب کمک می کند. 
ممکن است برخی از نورهای رشد مصنوعی را به رنگ بنفش بیابید که حاوی ترکیبی از نورهای قرمز و آبی است. شناخته شده است که در طول چرخه رویشی رشد گیاه مفید است. با این حال، آنها سطح بالاتری از لومن ساطع می کنند، بسیار گران هستند و فقط ترکیبی از قرمز و آبی را منتشر می کنند که ممکن است حتی برای رشد گیاه نیز موثر نباشد. یک گیاه در طول عمر خود به ترکیبی از رنگ های روشن مختلف نیاز دارد.این را در نظر داشته باشید، به خصوص اگر می خواهید گیاهان را با کمک چراغ های رشد مصنوعی پرورش دهید.
 طیف رنگ برای نورهای رشداز آنجایی که طول موج های قرمز برای رشد گیاهان تا نور آبی ضروری است، بیشتر لامپ های رشد دارای رنگ قرمز بیشتری نسبت به آبی هستند. با این حال، آنها باید در سایر طیف های رنگی برای رشد یکنواخت گیاه نیز جبران کنند. طبق LuminGrow، نوری که گیاهان عمدتاً برای فتوسنتز استفاده می‌کنند بین 400 تا 700 نانومتر است که شامل نوارهای موج قرمز، آبی، زرد و سبز است. این باندهای موج نور که به عنوان تابش فعال فتوسنتزی نیز شناخته می شود، به جایگزینی شرایط رشد دقیقی که توسط نور طبیعی ارائه می شود، کمک می کند.
خیر، آنها نور را در مقادیر و شدت های مختلف بسته به نیاز خود جذب می کنند. یک گیاه آفتاب کامل با نیاز به نور بالاتر، مانند زیتون و مریم گلی روسی، نسبت به گیاهانی که نیاز به نور کمتری دارند، باید نور طولانی تری داشته باشند. چراغ های رشد بهترین برای گیاهاننورهای رشد مانند نور خورشید با ارائه گیاهی با طیف های رنگی مختلف برای کمک به فتوسنتز انجام می دهند. سه نوع مختلف چراغ رشد برای گیاهان وجود دارد. اینها شامل چراغهای رشد فلورسنت، چراغهای رشد LED و چراغهای تخلیه با شدت بالا می باشد. 
1. چراغ های رشد فلورسنت 
لامپ های فلورسنت فشرده (CFLs) سطوح گرمای کم و دمای رنگ مناسب را از 2700 تا 10000 کلوین تولید می کنند. چراغ های رشد فلورسنت به سه نوع T5، T8 و T12 طبقه بندی می شوند. T5 کارآمدتر از T8 و T12 است. اگرچه 40٪ کوچکتر از لامپ های T8 هستند، اما به همان اندازه نور بیشتری دارند. T12 یک لامپ فلورسنت نسل قدیمی است که به عنوان نور رشد موثر است اما ممکن است نسبت به بقیه نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشد.
 2.HID Grow Lightتخلیه با شدت بالا (HID) در ابتدا برای جایگزینی لامپ های فلورسنت قبل از ظهور لامپ های رشد LED استفاده می شد. آنها نور قابل توجهی روشن با ثبات تولید می کنند.
با این حال، آنها پرهزینه هستند، برق زیادی مصرف می کنند و گرمای زیادی برای گیاهان مضر منتشر می کنند.
اگرچه بیشتر چراغ‌های رشد HID برای چراغ‌های رشد LED کم‌مصرف‌تر کنار گذاشته شدند، اما هنوز در برخی مکان‌ها برای رشد در مقیاس بزرگ هستند.
می توانید دو نوع مختلف لامپ رشد HID را پیدا کنید.
 
3. چراغ رشدLED
دیود ساطع نور (LED) یک انتخاب سازگار با محیط زیست در مقایسه با فلورسنت است. اگرچه آنها نسبت به فلورسنت بسیار گران هستند، اما تمایل دارند انرژی کارآمدتری داشته باشند و به طور قابل توجهی خروجی حرارت کمتری داشته باشند.چراغ‌های LED به عنوان چراغ‌های رشد اولیه ترجیح داده می‌شوند، زیرا شدت نور بیشتر و طول موج‌های نور متفاوت مناسب برای رشد گیاه در مراحل مختلف را ارائه می‌دهند. برخی از مزایای استفاده از چراغ های رشد LED عبارتند از:
 آنها سازگار با محیط زیست و انرژی کارآمد هستند.
آنها به دلیل شدت نور زیاد مداوم، دوام بیشتری نسبت به چراغ های اولیه دارند.علاوه بر این، آنها طیف نور ایده آل (400-700 نانومتر) مورد نیاز گیاهان برای رشد را ارائه می دهند.می‌توانید آنها را طوری تنظیم کنید که طول‌موج‌های نوری مختلف، از آبی تا قرمز یا ترکیبی از خود ساطع کنند تا بر اساس نیازتان، بر مراحل گیاهی یا گل‌دهی تأثیر بگذارند.چراغ های رشد کم مصرف، می توانید آنها را حتی برای بیش از 16 ساعت در روز روشن نگه دارید، بدون اینکه نگران افزایش هزینه های انرژی باشید.
 در اینجا چند توصیه برای چراغ های رشد LED وجود دارد.عواملی غیر از رنگ که نقش دارندبا این حال، رنگ نور صحیح همه آن چیزی نیست که یک گیاه برای رشد و نمو سالم نیاز دارد. هر گیاهی برای مراحل مختلف رشد نیاز متفاوتی به نور دارد. در اینجا چند عامل وجود دارد که به همان اندازه در رشد گیاهان نقش دارند.
 1. شدت نورهمه گیاهان برای رشد سالم به شدت نور یکسان نیاز ندارند. گیاهانی مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها نسبت به سایر گیاهان نیاز بیشتری به نور زیاد دارند. آنها به طور طبیعی به چراغ های در حال رشدی نیاز دارند که شدت نور بالا را بدون خطر سوختن برگ هایشان ارائه می دهند.در غیر این صورت، در صورت وجود، می توانید شدت را بر اساس نیاز خود با تغییر تنظیمات تنظیم کنید. از طرف دیگر، برای افزایش اثر شدت نور، گیاه خود را نزدیک منبع نور نگه دارید.
به همین ترتیب، اگر نور متوسط ​​تا کم را ترجیح می دهند، آنها را تا جایی که منبع نور هستند حرکت دهید. سطح نور برای کارهای اداری معمولی در محدوده 500 تا 2000 لوکس رایج تر است، اما ممکن است در هنگام استفاده به عنوان چراغ رشد به میزان قابل توجهی افزایش یابد. یک گیاه کم نور ممکن است به حدود 100-5000 لوکس نیاز داشته باشد، در حالی که یک گیاه با نور کامل ممکن است به 35000-60000 لوکس از سطح نور نیاز داشته باشد. 2. فاصله بین منبع نور و گیاهتعیین فاصله دور نگه داشتن نور از گیاه به نور رشد، وات و حرارت خروجی بستگی دارد. HID گرمای بیشتری نسبت به LED و CFL تولید می کند.
بنابراین، آنها باید دورتر از گیاه نگهداری شوند.3. مدت زمان نورمدت زمان روشنایی مصنوعی کاملاً به رشد و نیاز گیاه بستگی دارد. یک گیاه گیاهی به حداقل 12 ساعت نور در روز نیاز دارد، در حالی که یک گیاه گلدار به 18 ساعت نور نیاز دارد.به طور کلی، مدت زمان روشنایی برای اکثر گیاهان آپارتمانی بین 12 تا 16 ساعت، با حداقل 8 ساعت تاریکی متغیر است. روشنایی تضمین می کند که گیاه غذا و انرژی برای نگهداری خود تولید می کند، در حالی که تاریکی به گیاه کمک می کند تا غذا و سوخت را برای مصرف تجزیه کند. 4. گرما یا دمااین یکی دیگر از عوامل حیاتی برای رشد گیاه است زیرا وقتی دما خیلی کم یا زیاد است، گیاه علیرغم نور مناسب رشد نمی کند. بیشتر گیاهان شاخ و برگ و گلدار به دمای بین 70-80 درجه در روز و 60-68 درجه در شب نیاز دارند. 
اگرچه یک LED رشد نور مقداری گرما را برای گیاه فراهم می کند، اما لزوماً گرمای کافی مورد نیاز را جبران نمی کند. اگر گیاه داخلی شما نیاز به گرمای بیشتری دارد یا تعداد زیادی گیاه رشد می کند، از لامپ های HID استفاده کنید که موثرتر از نصب چندین لامپ LED و CFL است.در غیر این صورت، تشک های حرارتی را زیر ظروف یا لامپ های حرارتی و رادیاتورهای قابل برنامه ریزی در اطراف کارخانه قرار دهید تا گرمای کافی مورد نیاز کارخانه تولید شود. چه نوع نور رشد برای رشد گیاهان در داخل خانه بهترین است؟همانطور که قبلا ذکر شد، گیاهان نوری را ترجیح می دهند که نور طبیعی خورشید را با طیف رنگی مناسب (400-700 نانومتر) تقلید کند. 
اگر هنوز گیج هستید، نورهایی را انتخاب کنید که بهترین نور طیف کامل را ارائه می دهند که ترکیبی از قرمز، آبی، بنفش، زرد و نارنجی را ارائه می دهد. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که نور رشد شما دمای نور آرام و گرمی تولید می کند که می تواند بر اساس نیاز گیاه تنظیم شود.به طور خلاصهدر مورد تطابق نور خورشید نگران نباشید زیرا گیاهان تمام طیف های رنگ نور تولید شده توسط نور طبیعی را دریافت نمی کنند. درعوض، می‌توانید روی تهویه کردن نور برای مطابقت با طیف رنگی صحیح بین 400-700 نانومتر تمرکز کنید که گیاه به سرعت جذب می‌کند. بهتر است گیاهان خود را زیر نور طبیعی خورشید قرار دهید تا محیطی مناسب برای رشد بدون هیچ هزینه ای فراهم شود. در غیر این صورت می توانید برای جبران کمبود نور خورشید در فصول مختلف سال به چراغ های رشد مناسب متوسل شوید.

 https://plantscraze.com/light-color-best-for-plants-growth/

چه رنگی از لامپ رشد گیاه بهتر است؟

۶ بازديد
برای یک بار هم که شده، همه ما باید تعجب کرده باشیم که چرا گیاهان به نور نیاز دارند و دقیقاً چگونه رنگ های مختلف نور به رشد آنها کمک می کند؟
اجازه دهید با شما در میان بگذاریم که گیاهان نور را برای فتوسنتز جذب می کنند و طیف رنگ های روشن نقش حیاتی در کمک به گیاهان برای تولید غذا و انرژی دارند.
 
گیاهان در نور طیف کامل، ترکیبی از طول موج آبی و قرمز (400-700 نانومتر) با مقادیر کمتری از طول موج های سبز، زرد و مادون قرمز به خوبی رشد می کنند تا به فتوسنتز کمک کنند.
بیشتر پرورش دهندگان نوری را که تقلید از نور خورشید است به عنوان بهترین منبع برای رشد گیاهان تصور می کنند، اما دقیقاً درست نیست.
برای خرید وال واشر رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.
یک گیاه فقط از چند رنگ روشن ساطع شده توسط خورشید استفاده می کند و بقیه را خنثی می کند، زیرا برخی از رنگ های روشن جذب سخت تر یا به سادگی زائد هستند.
بنابراین، باید بدانید که چه رنگ‌های نور مختلف برای کاشت مفید هستند، به خصوص اگر قصد استفاده از چراغ‌های رشد مصنوعی را دارید.
درباره علت برگ ریزی گیاه کروتون اینجا بیشتر بخوانید.
 
آیا رنگ نور بر رشد گیاه تأثیر می گذارد؟
سوال رایجی که پرورش دهندگان می پرسند این است که آیا رنگ روشن بر رشد گیاه تأثیر مثبت می گذارد یا خیر.پاسخ بله است!یکی از عوامل مهم در رشد سالم گیاهان، رنگ روشن است.اگرچه وجود دی اکسید کربن، آبیاری و منبع تغذیه به همان اندازه ضروری است، رنگ های روشن نقش حیاتی در تضمین رشد سالم گیاه دارند.فتوسنتز فرآیندی است که نور و آب را به کربوهیدرات ها به عنوان انرژی تبدیل می کند و سپس برای رشد یکنواخت به بقیه قسمت های گیاه رها می شود.با این حال، رنگ نور بیشتر از خود نور، رشد گیاه را تعیین می کند. نوری که گیاهان برای فتوسنتز استفاده می کنند، تابش فعال فتوسنتزی نامیده می شود که اتفاقاً همان طیف نوری است که ما می توانیم ببینیم. آنها رنگ های روشن را با استفاده از رنگدانه هایی به نام کلروفیل جذب می کنند، اما همه رنگ های موجود را نمی گیرند. گیاهان به طور طبیعی به رنگ‌های نور آبی و قرمز بیشتری برای تولید شاخ و برگ سبز و شاداب نیاز دارند که با ایجاد ساقه‌های محکم و کمک به تولید کلروفیل به تنظیم رشد آنها کمک می‌کند.با این حال، گیاهان از نورهای رنگی متفاوت برای اهداف مختلف استفاده می کنند و همه گیاهان از نور رنگی یکسان استفاده نمی کنند.
 آیا طول موج نور با رنگ نور یکسان است؟
بله، این طول موج است که رنگ های مختلف نور را می دهد. از این طول موج ها است که گیاهان بیشتر انرژی خود را دریافت می کنند. در میان تمام رنگ های نور مرئی، قرمز با 700 نانومتر طولانی ترین طول موج را دارد، در حالی که آبی با 400 نانومتر کوتاه ترین طول موج است.هر چه طول موج بیشتر باشد، انرژی کمتری دارد. از این رو، قرمز کمترین قدرت را در بین تمام رنگ های قابل مشاهده دارد. هنگامی که تمام طول موج های رنگی با هم ترکیب می شوند، نور سفید معمولی با نور خورشید یا منبع نور طبیعی تولید می کنند.
 آیا رنگ های مختلف نور کارهای متفاوتی انجام می دهند؟
اگرچه گیاهان از نظر ژنتیکی برای رشد تنها با استفاده از نور خورشید برنامه ریزی شده اند، بسیاری از پرورش دهندگان نور سفید را که تقلید از نور خورشید است به عنوان بهترین منبع نور برای گیاه اشتباه می گیرند.در عوض، یک گیاه بسته به نوع گیاه و مرحله رشد، تنها چند رنگ روشن ساطع شده از خورشید را جذب می کند، در حالی که بقیه را منعکس می کند. 
طیف رنگ چیست؟
این یک نمایش گرافیکی از هر رنگ در نور قابل مشاهده برای چشم انسان است. یک طیف رنگی شامل تمام رنگ‌های نوری است که از نور خورشید ساطع می‌شود یا آن‌هایی که عموماً در رنگین کمان می‌بینید. به گفته Sciencing.com، یک طیف رنگی شامل رنگین کمانی از رنگ های طیف الکترومغناطیسی است که از آبی تا قرمز، با زرد، نارنجی، سبز و تغییرات متعدد بین آنها قرار گرفته است. طول موج نور تعیین کننده رنگ است: هر چه طول موج بیشتر باشد، رنگ گرمتر (قرمز) و هر چه طول موج کمتر باشد، رنگ سردتر (آبی یا بنفش) است. بیایید به رنگ های مختلف طیف نور و تأثیر آنها بر رشد گیاه نگاه کنیم. 
1. بنفش (380-430 نانومتر)بنفش در مقایسه با سایر رنگ های طیف دارای کوتاه ترین طول موج اما انرژی نسبتاً بالایی است. طول موج از 380 نانومتر تا 430 نانومتر متغیر است. هنگامی که با رنگ های نور آبی و قرمز ترکیب می شود، به گیاه کمک می کند تا رنگ و عطر خود را بدست آورد. مقدار بیشتر انرژی ساطع شده از رنگ بنفش به افزایش رنگ گیاه، میوه دهی و سبزیجات کمک می کند.
 علاوه بر این، ممکن است به افزایش طعم و تعداد آنتی اکسیدان ها در ساقه گیاه کمک کند. 2. آبی (430-500 نانومتر)آبی رنگی سرد و روشن و یکی از حیاتی ترین رنگ های روشن برای رشد گیاهان است. با محدوده طول موج کوتاه بین 430-500 نانومتر، به راحتی برای جذب توسط کلروفیل در دسترس است. اگرچه یکی از رنگ‌های روشن واقعی است که به فتوسنتز کمک می‌کند، اما به تنهایی به اندازه ترکیب با قرمز مؤثر نیست. یک مطالعه به این نتیجه رسید که، علاوه بر این، نور آبی باز شدن روزنه‌ها را تنظیم می‌کند، که منافذ ریز روی برگ‌ها هستند که هم از دست دادن آب و هم جذب دی اکسید کربن را کنترل می‌کنند.علاوه بر این، گیاهانی که به سرعت نور آبی را جذب می‌کنند معمولاً فشرده‌تر و ضخیم‌تر با برگ‌های سبز تیره‌تر هستند که از رشد ساقه‌های باریک جلوگیری می‌کنند.
س33. فیروزه ای و سبز (500-565 نانومتر)فیروزه ای به آبی مایل به سبز با دامنه طول موج بین 500-520 نانومتر، ترکیبی از رنگ های سبز و آبی اشاره دارد. از طررف دیگر رنگ سبز به عنوان یک محدوده طول موج بین 520-565 نانومتر است. فیروزه ای و سبز کمتر برای کلروفیل مفید هستند، اما ممکن است به گیاه کمک کنند تا به پتانسیل کامل خود برسد. رنگ سبز کم اثرترین رنگ روشن برای رشد گیاهان در نظر گرفته می شود. با این حال، گیرنده های نوری گیاه که مسئول فتوسنتز هستند ممکن است مقداری نور سبز را برای رشد مداوم جذب کنند.
 4. زرد (565-580 نانومتر)زرد قابل مشاهده ترین رنگ طیف نور است، اما به طور طبیعی کمترین رنگ روشنی است که توسط گیاه استفاده می شود. گیاهان رنگ زرد روشن را برای کمک به فرآیند فتوسنتز جذب می کنند، اما ممکن است به خودی خود مفید نباشد. به خصوص، نهال هایی که رنگ روشن زرد به آنها داده می شود به تنهایی کربوهیدرات ایجاد نمی کند و رشد نمی کند. 
5. نارنجی (580-625 نانومتر)مانند زرد، نارنجی یکی از قابل مشاهده ترین رنگ های طیف نور است که کمک زیادی به رشد گیاه نمی کند. اکثر گیاهان به سرعت رنگ نارنجی را بدون آسیب زیاد جذب می کنند، بنابراین لازم نیست نگران محدود کردن مصرف آنها باشید. 6. قرمز (625-740 نانومتر)مانند رنگ آبی، گیاهان بیشتر رنگ قرمز را برای کمک به فرآیند فتوسنتز می گیرند، اما ممکن است به تنهایی موثر نباشند. گیاهانی که تنها در زیر نور قرمز رشد می کنند ممکن است ظاهری کشیده و کشیده با برگ های نازک ایجاد کنند. با این حال، به گیاه کمک می کند تا به مرحله گلدهی خود، عمدتاً برای بلوغ، برسد. یک گزارش نتیجه می گیرد که رنگدانه فیتوکروم در گلدهی گیاهان با پاسخ گلدهی دوره نوری واسطه می شود.
 
هنگامی که با یک نوار موج آبی ترکیب می شود، به طور کلی در محدوده 5:1، برای بهبود شاخ و برگ و گلدهی شگفت انگیز است. همچنین باید توجه داشته باشید که طول موج قرمز معمولاً باعث جوانه زنی یا جوانه زدن می شود. 7. دور قرمز (740-10000 نانومتر)قرمز دور یا مادون قرمز (IR) با 740 تا 10000 نانومتر طولانی ترین طول موج از طیف رنگی نور مرئی است. به فرآیند جوانه‌زنی یا جوانه‌زنی کمک می‌کند، جایی که IR به گیاه علامت می‌دهد تا شروع به جوانه زدن کند و زمان گلدهی گیاه را کاهش می‌دهد. همچنین از سایبان های متراکم بالایی عبور می کند تا از رشد شاخ و برگ در قسمت زیرین گیاه حمایت کند. مقدار نور قرمز نسبت به مقدار تابش دور قرمز (R: FR) نیز تأثیر مشخصی بر انبساط برگ و افزایش طول ساقه دارد. 
8. اشعه ماوراء بنفشکمترین اثرگذاری در میان طول موج های رنگ روشن، اشعه ماوراء بنفش است. با این حال، مضرترین طول موج برای رشد گیاه است. طول موج هر چیزی کمتر از 380 ممکن است از پرتوهای فرابنفش تشکیل شود. انرژی بالای تابش شده توسط پرتوهای فرابنفش ممکن است به سرعت برگ ها و ساقه های گیاه را بسوزاند. در یک مورد نادر، اشعه ماوراء بنفش ممکن است به گیاه، به ویژه تولید شاهدانه کمک کند. سیستم پاسخ به تنش گیاه را برای محافظت از خود در برابر استرس غیرزیستی تحریک می کند. تابش با طول موج کوتاه

بهترین ال ای دی های رشد گیاه

۶ بازديد
من حدس می‌زنم که شما در صدمین ساعت یا بیشتر خود هستید که بهترین مرورهای LED رشد نور را می‌خوانید.
اما هنوز به تصمیم گیری نزدیک نشده اید.
من این فرض را می‌کنم، زیرا خودم آنجا بوده‌ام. و من به تعداد بیشماری دیگر در شرایط مشابه کمک کرده ام.
مشکل اینجاست که گزینه های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. و متأسفانه، بیشتر این گزینه ها خوب نیستند.
ابتدا باید تمام چراغ های LED بی فایده را از بین ببرید. سپس باید تصمیم بگیرید که کدام یک از چراغ های رشد با کیفیت برای باغ خاص شما بهترین است. این یک کار دلهره آور است.
اینجاست که سایت های بررسی مانند این وارد می شوند.
شما می توانید انواع لامپ ال ای دی رشد گیاه را از ایران گرولایت تهیه و خریداری کنید.
 
اما اکثر سایت‌های «بررسی» به سادگی فهرستی از پرفروش‌ترین چراغ‌های آمازون را به شما ارائه می‌دهند. چراغ ها همه اندازه های متفاوتی دارند (و به هر حال بسیاری از آنها خوب نیستند). چگونه می توانید حتی چراغ های اندازه های مختلف را با هم مقایسه کنید؟
 
شما نمی توانید. اما من نمی‌خواستم فقط روی یک اندازه نور (مثلاً 1000 وات) تمرکز کنم، زیرا همه به نور 1000 وات نمی‌خواهند.
 
به همین دلیل تصمیم گرفتم بهترین سری چراغ ها را ارائه دهم.
 
هر برند خوب چندین اندازه چراغ تولید می کند، بنابراین انجام آن به این روش منطقی است.
 
برای این منظور، من انتخاب های آمازون را به 6 بهترین سری LED رشد نور در بازار محدود کرده ام. این چراغ ها با هزینه ای مناسب بهترین نتیجه را به شما می دهند. من هیچ یک از چراغ‌های بسیار گران قیمت و همچنین چراغ‌های ارزان‌قیمت را در آن قرار نداده‌ام.
 
بهترین سری LED رشد در مقایسه
چراغ های رشد LED برتر — بررسی 6 بهترین سریسری رشد نور زیر 6 بهترین گزینه موجود در حال حاضر در آمازون برای پرورش دهندگان داخلی است. منظور من از "بهترین"، آنها بهترین ارزش را ارائه می دهند. مطمئناً چراغ‌های ال‌ای‌دی با کیفیت‌تری وجود دارند، اما از آنجایی که قیمت آن‌ها ده برابر بیشتر است، احساس می‌کنم چراغ‌های ذکر شده در زیر بهترین نتیجه را در قبال پولتان به شما می‌دهند. این چراغ‌های LED نیز از پرفروش‌ترین چراغ‌های رشد در آمازون هستند. آنها نیز نقدهای زیادی دارند. مطمئناً مایلید آن ها را بخوانید، به خصوص موارد بد. من متوجه شدم که شما بیشترین چیز را در مورد یک محصول از بررسی های بد یاد می گیرید. اگر نکات منفی یک محصول چیزی است که می توانم با آن زندگی کنم،
پس می دانم که نور رشد داخلی را برای خود پیدا کرده ام.اگر زمانی را در انجمن های رشد گذرانده اید، بدون شک با نام گروه نورپردازی باغبانی یا به اختصار HLG برخورد کرده اید. حداقل، شما عبارت "تخته های کوانتومی" را دیده اید. HLG شرکتی است که اولین بار بردهای کوانتومی را به بازار معرفی کرد. بردهای کوانتومی ساخت سامسونگ هستند و پنل‌های نازکی هستند که روی آن‌ها دیودهای LED باز هستند (هیچ عدسی روی آن‌ها وجود ندارد). این دیودها نور سفیدی از خود ساطع می کنند که عموماً 3000 یا 4000 کلوین است. نسخه های جدیدتر این بردها همچنین دارای دیودهای قرمز یا آبی اضافی برای افزایش خروجی در یکی از آن رنگ ها هستند. برای مثال، فیکسچر قرمز رنگ RSpec که در تصویر بالا نشان داده شده است،
دارای دیودهای قرمز رنگ اضافی برای افزایش گلدهی است. همچنین یک نسخه BSpec آبی وجود دارد که دیودهای آبی را برای تقویت در حین گیاه زنی اضافه کرده است. بردهای کوانتومی چندین مزیت دارند. بزرگترین پخش نور است. از آنجایی که لامپ‌ها بسیار بزرگ‌تر هستند، با تعداد زیادی دیود کوچک، می‌توانند پوشش یکنواخت‌تری نسبت به وسایل کوچک‌تر داشته باشند و نور خود را از یک نقطه مرکزی‌تر پخش کنند. مزیت اصلی دیگر این است که گرمای زیادی تولید نمی کنند. در نتیجه آنها نیازی به طرفداران ندارند.
در عوض، آنها به صورت غیرفعال با استفاده از هیت سینک خنک می شوند. این نه تنها به این معنی است که لامپ‌ها بسیار صاف‌تر و سبک‌تر هستند، بلکه به این معنی است که هیچ صدایی از طرف فن‌ها وجود ندارد و احتمال شکستن فن‌ها وجود ندارد (پنکه‌ها معمولاً اولین جزء هستند که از کار می‌افتند).همچنین طیف نسبت به اکثر نورها یک مزیت است. این بسیار شبیه نور طبیعی خورشید و دقیقاً همان چیزی است که گیاهان دوست دارند. اما برخی از برندهای زیر همین طیف را به شما می دهند. 
بنابراین آیا چراغ های HLG اشکالی دارد؟ آره. اولین مورد هزینه است. آنها ارزش زیادی دارند، اما اکنون چراغ های مشابهی از مارک های چینی وجود دارد که با قیمت کمتری به فروش می رسند (مانند چراغ های کشاورز عنکبوتی و مریخ در زیر). از آنجایی که HLG یک شرکت آمریکایی است، می توانید انتظار کنترل کیفیت و خدمات مشتری بهتری نسبت به یک برند چینی داشته باشید. در گذشته HLG فقط کمی بهتر از مارک های خوب چینی در این بخش بود. و من در این سایت به شدت از آنها انتقاد کردم. اما آنها سخت کار کرده اند تا این مناطق را بهبود بخشند و اکنون خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهند و کنترل کیفیت آنها نیز از زمانی که تولیدات خود را از چین به تنسی منتقل کرده اند، با جهش و مرزها بهبود یافته است. بنابراین، آیا استفاده از چراغ HLG بر روی یکی از برندهای برتر چینی مانند Spider Farmer منطقی است؟ که بستگی دارد. اگر بودجه دارید، با HLG بروید.
آنها ارزش هزینه اضافی را دارند. اگر بودجه شما محدود است، به جای آن با Spider Farmer همراه باشید، اگر آنها وسیله ای به اندازه مورد نیاز شما دارند. اگر نه، پس با مریخ برو.اگر می خواهید با بردهای کوانتومی استفاده کنید، اما چراغ های HLG در بودجه شما نیستند، Spider Farmer یک نسخه پشتیبان عالی است. آنها همچنین از دیودهای سامسونگ و درایورهای Meanwell استفاده می کنند، اما با قیمت بسیار پایین تری به فروش می رسند. پس چرا ارزان ترند؟ Spider Farmer یک برند چینی است که به طور کلی به معنای کنترل کیفیت وحشتناک و خدمات مشتری است. اما Spider Farmer در واقع در هر دوی این موارد بسیار خوب است و آنها مراکز خدماتی در ایالات متحده و اروپا دارند.
و تا همین اواخر، HLG با خدمات خود عالی نبود. این باعث می شود که تفاوت بین این دو بسیار کوچکتر از چیزی باشد که معمولاً بین برند آمریکایی و چینی آن مشاهده می کنید. من هنوز با HLG می روم، اما فقط به سختی. آنها چراغ های تخته کوانتومی را معرفی کردند و در ایالات متحده واقع شده اند. اما اگر می خواهید کمی پول پس انداز کنید، Spider Farmer درست در آنجاست. چراغ‌های آن‌ها به همان خوبی ساخته شده‌اند و همان 3 سال ضمانت را برای پشتیبان‌گیری به شما می‌دهند. از نظر عملکرد، آنها همچنین با HLG همتراز هستند و در واقع دارای یک منطقه پوشش اعلام شده کمی بزرگتر هستند، اگرچه هر دو برای اهداف عملی تقریباً یکسان هستند. مهمتر از همه، آنها توزیع نور یکسانی را به شما می دهند. 
آنها همچنین از هیچ فن استفاده نمی کنند و قابل تنظیم هستند. Spider Famer شامل دیودهای IR بر روی بردهای خود است، چیزی که HLG ندارد. نه HLG و نه Spider Farmer دیود UV ندارند. اگر می خواهید یک فیکسچر LED تخته کوانتومی با UV یا IR داشته باشید، Mars تنها گزینه شماست. برخی از نورهای آنها UV دارند. می توانید آنها را در زیر بررسی کنید.ما قبلاً Spider Farmer را به عنوان یک برند در بالا پوشش داده‌ایم، بنابراین دیگر وارد آن نمی‌شویم. ما همچنین زیاد به چراغ ها نمی پردازیم، زیرا مشخصات در صفحات محصول به راحتی قابل مشاهده است. 
در عوض، توضیح خواهیم داد که چرا این چراغ‌ها را بهترین چراغ‌های بار می‌دانیم و نه هیچ یک از حدود 100 برند دیگر را که به کار خود ادامه داده‌اند و شروع به ساختن چراغ‌های بار کرده‌اند. در همان لحظه، ما می خواهیم اذعان کنیم که چراغ های بهتری وجود دارد. به طور خاص، چراغ های نوار گاویتا. اگر بودجه نامحدودی دارید، با آن ها هم همین طور. اما هزینه آنها بسیار بیشتر است و ما به سادگی احساس نمی کنیم که قیمت بسیار بالاتر به نتایج بسیار بهتری تبدیل می شود. گیاهان شما در زیر نور یک کشاورز عنکبوتی به خوبی گاویتا عمل می کنند، پس چرا اینقدر بیشتر هزینه کنید؟
 سپس مارک های دیگر "حق بیمه" وجود دارد. احتمالا دو مورد برتر سری ROI از Grower’s Choice و از Optic LED هستند. اینها همچنین قیمت بیشتری دارند (اگرچه هر دو قیمت خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند)، زیرا آنها مارک های آمریکایی هستند. اما هر دو چراغ‌های خود را در چین می‌سازند و هر دو خدمات مشتری وحشتناکی دارند (مخصوصا Optic) که همتراز با مارک‌های بد چینی است. خدمات بهتری را از Spider Farmer با قیمت کمتر دریافت خواهید کرد. در نهایت، شما مارک های ارزان تری دارید. اساساً، هر برند چینی اکنون چراغ های سبک بار می سازد، زیرا این مد فعلی است. اگر می خواهید تا حد امکان پس انداز کنید، می توانید برخی از این موارد را امتحان کنید و به احتمال زیاد خوب خواهد شد. اما نرخ خرابی بالایی دارند و اگر مشکلی پیش بیاید، دریافت خدمات گارانتی خوب تقریبا غیرممکن است. احتمالاً در نهایت پول خود را از دست خواهید داد. این به شما بستگی دارد که آیا این ریسک را راحت انجام می دهید.

مقایسه لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی

۷ بازديد
اگر می خواهید انواع مختلفی از گیاهان را در خانه خود پرورش دهید، اما مطمئن نیستید که چگونه محیطی عالی ایجاد کنید که باعث رشد می شود، درک تفاوت بین چراغ های رشد و چراغ های معمولی می تواند بسیار مفید باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا از چراغ های رشد برای اطمینان از سلامت گیاهان استفاده می شود. درک نوع تغذیه و محیطی که گیاهان به آن نیاز دارند مهم است اگر می‌خواهید رشد کنند و شکوفا شوند.
در اینجا نحوه تفاوت چراغ های رشد با همتایان معمولی آنها است.
در ان مقاله به مقایسه و بررسی تفاوت لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی می پردازیم.
 
لامپ رشد گیاه چیست؟
اولین چیزی که قبل از مقایسه چراغ های رشد و چراغ های LED معمولی باید بدانید این است که دقیقاً چراغ های رشد چیست. این نوع نورها رنگ های خاصی را ساطع می کنند که نور خورشید را تحریک می کند. عمدتاً توسط کسانی که گیاهان را در داخل خانه پرورش می دهند استفاده می شود. مردم اغلب از خود می‌پرسند که آیا می‌توانند چراغ‌های ال‌ای‌دی معمولی را جایگزین چراغ‌های رشد کنند، زیرا گیاهان در هر صورت فرآیند فتوسنتز را ادامه می‌دهند. در زیر برخی از عواملی وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه چیزی برای رشد مداوم و سلامت گیاهان شما بهتر است.
برای خرید وال واشر رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.
 
انتشار گرما
این یک واقعیت شناخته شده است که وقتی انرژی الکتریکی به انرژی نور تبدیل می شود، انرژی گرمایی تولید می شود. این گرما معمولاً چندان مشهود نیست، مگر اینکه لامپ را لمس کنید، اما برای گیاهان چنین گرمایی قابل چشم پوشی نیست. چراغ های معمولی در واقع درصد بیشتری از گرما را نسبت به چراغ هایی که به طور خاص برای کمک به رشد گیاهان طراحی شده اند ساطع می کنند. این گرما می تواند اثرات نامطلوبی بر گیاهان داشته باشد. به عنوان مثال، گرمای زیادی که ساطع می شود می تواند برگ ها را بسوزاند، که نتیجه نهایی مورد نظر شما نیست.
 
شدت توان
چراغ های رشد نسبت به همتایان معمولی خود قدرت بیشتری تولید می کنند. شدت نورها به افزایش سرعت فتوسنتز کمک می کند، زیرا تضمین می کند که گیاهان انرژی کافی برای رشد دارند. چراغ‌های رشد متفاوتی در بازار وجود دارند که شدت‌های متفاوتی دارند که بر توان تولیدی آنها تأثیر می‌گذارد. می توانید با مراجعه به وبلاگ اختصاصی Grow Light به صورت آنلاین اطلاعات دقیق تری دریافت کنید. به طور کلی، یادگیری همه چیزهایی که در مورد باغبانی باید بدانید، نسبتاً آسان است، زیرا تمام اطلاعات لازم به راحتی در اینترنت در دسترس است.
 
طیف نور
همانطور که بارها ذکر شد، چراغ های رشد نور خورشید را شبیه سازی می کنند. سوال این است که چگونه ممکن است؟ نور از طول موج های مختلفی تشکیل شده است که طیف نور را تشکیل می دهند. لامپ‌های خاص فقط طول موج‌های خاصی از خود ساطع می‌کنند، به این معنی که ممکن است همان تأثیری که خورشید روی گیاهان می‌گذارد نداشته باشند. در واقع، اگر گیاهان داخل خانه شما شکوفا نمی‌شوند و مطمئن نیستید که چرا این اتفاق می‌افتد، به خوبی می‌تواند ناشی از کمبود نور خورشید یا نورهایی باشد که نور خورشید را شبیه‌سازی می‌کنند. چراغ های رشد به گونه ای ساخته شده اند که نور را در همان طول موج های خورشید ساطع کنند.
بهره وری انرژی 
وقتی صحبت از کارآمدی به میان می‌آید، چراغ‌های معمولی آنهایی هستند که جایزه را می‌گیرند. برای اینکه چراغ های رشد طول موج های لازم را بدون گرم شدن بیش از حد ساطع کنند، انرژی زیادی مصرف می کنند. از طرف دیگر LED های معمولی کارآمدتر هستند، به خصوص اگر ال ای دی هایی را خریداری کنید که برای صرفه جویی در انرژی طراحی شده اند. این بدان معناست که هنگام انتخاب لامپ های خود باید اولویت بندی کنید. آیا می خواهید چراغ هایی تهیه کنید که برای گیاهان شما بهتر کار کنند یا اولویت شما صرفه جویی در انرژی است؟ 
هزینه 
ال‌ای‌دی‌های معمولی برخلاف سایر چراغ‌های ال‌ای‌دی که به‌طور خاص برای تضمین بهترین شرایط زندگی ممکن برای گیاهان در داخل خانه طراحی شده‌اند، بسیار گران هستند. این را می توان به این دلیل نسبت داد که LED های معمولی بیشتر در دسترس هستند و تقریباً در همه جا به راحتی می توان آنها را خریداری کرد. از سوی دیگر، چراغ‌های رشد ممکن است در مناطق مختلف یافت شوند، اما هرگز به وفور چراغ‌های معمولی نیستند. 
طول عمر
چراغ های رشد نسبت به LED های معمولی طول عمر کمتری دارند. شدت لامپ های رشد باعث می شود احتمال سوختن آنها با سرعت بیشتری نسبت به لامپ های معمولی افزایش یابد. چراغ‌های رشد معمولاً فقط زمانی استفاده می‌شوند که گیاهان در معرض نور خورشید قرار نگیرند، بنابراین در صورت امکان، اگر گیاه را به مکانی آفتابی منتقل کنید، می‌توانید آنها را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید. اگر نه، پس باید به دنبال مکان هایی باشید که چراغ های رشد مقرون به صرفه می فروشند تا بتوانید هر زمان که نیاز داشتید، به طور منظم از آنها تهیه کنید.اگر خانه شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کند یا اگر می خواهید گیاهانی را پرورش دهید که به شرایط آب و هوایی خاص نیاز دارند، باید نکات ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید تا بهترین چراغ ها را برای گلخانه خود انتخاب کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود با انتخاب نورهای مناسب که به شکوفایی گیاهان شما کمک می کند، محیط مناسبی را ایجاد کنید که باعث رشد می شود.
 

لامپ رشد گیاه : نحوه اندازه گیری PPF، PPFD و DLI

۵ بازديد
 وات، PPF، PPFD، PAR و DLI. همه آنها به چه معنا هستند و چرا باید اهمیت دهید؟ اگر حتی چند دقیقه را صرف خرید چراغ‌های رشد کرده‌اید، احتمالاً با حداقل برخی از این اصطلاحات مواجه شده‌اید، و اگر نفوذ شما به دنیای چراغ‌های رشد مانند ما بود - به احتمال زیاد الان کاملا گیج شده در این مقاله، ما قصد داریم توضیح دهیم که همه این اصطلاحات در مورد چراغ های رشد داخلی به چه معنا هستند و چرا آنها مهم هستند. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه آنها را اندازه گیری و مرتبط می کنند، و همچنین چند نمونه کار به شما ارائه می دهیم که می توانید بلافاصله دفعه بعد که برای خرید چراغ رشد برای باغ سرپوشیده خود می روید، آنها را اعمال کنید.
برای خرید ال ای دی رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.ما این مقاله را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که «جریان» انرژی از سوکت دیوار شما، از طریق نور رشد و پایان دادن به برگ‌های گیاهان شما را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید درباره برخی از اصول چراغ‌های رشد بیشتر بدانید، مقاله ما با عنوان «چراغ‌های رشد - مقدمه‌ای برای باغبان‌های داخلی و گیاهان آن‌ها» مکانی عالی برای شروع است. اگر می‌خواهید یک نسخه رایگان از ماشین‌حساب‌های رشد نور ما داشته باشید، زیر را بررسی کنید.چراغ های رشد چقدر برق مصرف می کنند؟ 
چرا میزان وات لامپ رشد گیاه آنقدر که فکر می کنید مهم نیست؟
انرژی که ما برای رشد نور در داخل خانه استفاده می کنیم به عنوان یک وات شروع می شود. یک وات استاندارد جهانی برای اندازه گیری نرخ انتقال انرژی است. یک وات برابر با یک ژول در ثانیه است. وات سرعت جریان را اندازه گیری می کند. اگر در مورد آب صحبت می‌کردیم، جریان را بر حسب لیتر (یا گالن) در ثانیه اندازه‌گیری می‌کردیم. با برق، ما از وات استفاده می کنیم. 
1000 وات = 1 کیلووات (کیلووات). اگر دستگاهی را که 1 کیلووات انرژی مصرف می کند به مدت یک ساعت در حال کار رها کرده باشید، باید از 1 کیلووات ساعت استفاده کرده باشید. اگر یکی از قبوض آب و برق خود را بیرون بیاورید، احتمالاً متوجه خواهید شد که آنها مصرف برق شما را اندازه گیری می کنند (و از شما شارژ می کنند) بر اساس مصرف کیلووات ساعت شما. احتمالاً قیمت هر کیلووات ساعت را نیز خواهید دید - و اگر در ایالات متحده هستید این قیمت احتمالاً در محدوده 0.08 تا 0.28 دلار است. برای قرار دادن این موضوع در زمینه نور رشد برای گیاهان داخلی، در نظر گرفتن یک مثال ساده مفید است. فرض کنید یک چراغ رشد داریم که 20 وات مصرف می کند.
که معادل 0.02 کیلو وات است.اگر نور رشد را مثلاً 14 ساعت در روز روشن بگذاریم، 14 x 0.02 = 0.28KWH در روز مصرف می کنیم.این کار را برای یک سال کامل انجام دهید، و ما از 102.2 کیلووات ساعت استفاده خواهیم کرد.میانگین قیمت برق در ایالات متحده در سال 2019 0.1054 دلار بود، به این معنی که هزینه متوسط ​​راه اندازی یک چراغ رشد 20 واتی با 14 ساعت در روز برای یک سال کامل در ایالات متحده 102.2 x 0.1054 = 10.77 دلار خواهد بود.شما باید از قیمت برق ذکر شده در قبض آب و برق خود استفاده کنید تا خودتان این محاسبه را انجام دهید، اما اگر آن را ندارید، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده یک لیست مفید در اینجا دارد. 
خوب، بنابراین ما اکنون متوجه شدیم که وات نوری افزایش می یابد و چگونه انرژی خروجی از پریز دیواری ما اندازه گیری می شود. تنها چیزی که در این مرحله واقعاً می دانیم این است که کارکردن این چراغ رشد چقدر هزینه دارد. ما هنوز چیزی در مورد اینکه این نور رشد واقعاً برای گیاهان در حال رشد کار می کند نمی دانیم. 
 معنی PPF در لامپ رشد گیاه چیست؟
برای اینکه بدانیم نور رشد تا چه حد در رشد گیاهان موثر است، باید بفهمیم که "کارایی" آن چیست. یعنی چقدر در تبدیل وات هایی که می گذاریم، با نور قابل دسترس گیاه که بیرون می آید، کارآمد است. واحد اندازه گیری بعدی که باید بدانیم PPF است.PPF (شار فوتون فتوسنتزی) اندازه گیری تعداد فوتون هایی است که از یک منبع نور ساطع می شوند. PPF بر حسب umol/s اندازه گیری می شود. برای چراغ های رشد، ما فقط به نوری اهمیت می دهیم که برای گیاهان مفید باشد - یعنی نوری که در محدوده طول موج 400 نانومتر تا 700 نانومتر قرار می گیرد. نور در این محدوده PAR یا "تابش فعال فتوسنتزی" نامیده می شود. PAR یک واحد اندازه گیری مانند "وات" یا "پوند" نیست، بلکه یک ارزیابی کیفی است که ما برای تعریف نوع خاصی از نور استفاده می کنیم. وات به یک چراغ رشد وارد می شود. PPF چیزی است که بیرون می آید. برای درک اثربخشی نور رشد، ما به سادگی یکی را بر دیگری تقسیم می کنیم - یعنی PPF در هر وات یا PPF/W.
 بازده لامپ رشد گیاه و PPF/W چیست؟
چراغ های رشد داخلی از نظر PPF/W بسیار متفاوت هستند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که مهم ترین آنها هزینه است. مخصوصاً وقتی صحبت از چراغ‌های LED رشد می‌شود، مدل‌های قدیمی‌تر و مدل‌های کمتر کارآمد معمولاً بسیار ارزان‌تر هستند. نمودار زیر PPF/W را برای تعدادی از چراغ های رشد که امروزه در آمازون فروخته می شود، خلاصه می کند. ما عمداً نام محصول/برند را کنار گذاشته‌ایم (عمدتاً به این دلیل که نمی‌خواهیم از طرف هیچ یک از این شرکت‌ها دچار مشکل شویم) - اما توجه داشته باشید که دامنه دامنه چقدر گسترده است. کارآمدترین چراغ‌های رشد داخلی که ما آزمایش کردیم، به ازای هر واتی که مصرف می‌کنند، 10 برابر خروجی نور دارند. وای! می خواهید بدانید که چه چیزی از این دیوانه تر است؟
بدترین رشد در این نمودار در حال حاضر به قیمت 30 دلار در آمازون به فروش می رسد و بیش از 7000 بررسی دارد. به نظر ما، این یک اتلاف وقت است.چراغ های رشد و ضریب استفاده توضیح داده شده استمعیار دیگری که برای ترجمه وات به PPF موجود برای کارخانه به آن نیاز داریم، به عنوان ضریب استفاده شناخته می شود. ضریب استفاده (CU) معیاری است که نشان می دهد چه مقدار نوری که از یک فیکسچر خارج می شود بر روی یک منطقه با اندازه مشخص می افتد. به عبارت دیگر، چه مقدار از PPF که نور تولید می کند در واقع به سمت گیاه راه می یابد. برای لحظه ای تصور کنید که ما در یک دنیای دوبعدی زندگی می کنیم، نوری وجود دارد که نور را در همه جهات به طور یکنواخت ساطع می کند.
این را هم بگوییم که گیاهان سرپوشیده ای که ما سعی در پرورش آن ها داریم، منطقه ای کمتر از آن نور را اشغال می کنند و در منطقه ای معادل 90 درجه نشسته اند. از آنجایی که نور به طور مساوی در 360 درجه ساطع می شود، این بدان معنی است که CU ما 0.25 است. 75 درصد دیگر نور اساساً هدر رفته یا ریخته شده است.
ترکیب PPF/W و CU در یک مثال 

بیایید این قطعات را با یک مثال کنار هم قرار دهیم.بیایید با دو چراغ رشد شروع کنیم - A و B. یکی از 100 وات و دیگری 50 وات استفاده می کند. خوب، اگر آنچه را که در آمازون خواندید باور داشتید، پس نور 100 وات باید دو برابر نور 50 وات باشد. درست؟ اشتباه. اجازه دهید توضیح دهیم.بیایید فرض کنیم که نور 100 وات دارای PPF/W 0.25 و ضریب استفاده 0.6 است. PPF این چراغ 15 umol/s خواهد بودحال اجازه دهید همچنین فرض کنیم که نور 50 وات دارای PPF/W 0.75 و ضریب استفاده 0.8 است. این بدان معناست که PPF این نور 30 ​​umol/s خواهد بود.در این مثال نه تنها قبض برق شما با کره 50 واتی 50 درصد کمتر می شود، بلکه به دلیل نور اضافی که به آنها می دهید، گیاهان شما 2 برابر شادتر خواهند بود!