آرشیو شهریور ماه 1401

انواع لامپ مخصوص رشد گیاه

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

لامپ رشد گیاه برای ساکولنت ها

۶ بازديد

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است به چراغ رشد بخواهید (که به آن لامپ رشد نیز گفته می شود). شاید هیچ یک از پنجره های شما نتواند نور کافی برای گیاهان طاقچه شما فراهم کند. شاید، مثل من، شما هم روی طاقچه پنجره خالی شده باشید.

شما می توانید انواع لامپ رشد گیاه را از ایران گرولایت خریداری کنید.

یا شاید شما سعی می کنید ساکولنت های خود را در داخل خانه زمستان گذرانی کنید بدون اینکه آنها دچار اتیولاسیون شوند.

چراغ‌های رشد می‌خواهند نحوه بازی ما در این بازی شاداب را تغییر دهند. آنها راه حلی هستند که به راحتی قابل اجرا هستند و ظرفیت کارخانه شما را افزایش می دهند. وسواس شما به میزان بیشتری نسبت به قبل فعال می شود.

 

لامپ رشد گیاه چیست؟

"روشن رشد" یک اصطلاح فنی نیست، و همچنین یک قطعه فناوری منحصر به فرد نیست. هر نوری می تواند یک "نور رشد" باشد زیرا گیاهان واقعاً در مورد اینکه نور از کجا می آید چندان حساس نیستند. چیزی که نورها را از چراغ‌های معمولی جدا می‌کند، طیف نوری است که هنگام روشن شدن از خود ساطع می‌کنند. لامپ معمولی شما از نور "نرم" و/یا "گرم" استفاده می کند. "دمای" نور به جای فارنهایت بر حسب کلوین (K) اندازه گیری می شود، به همین دلیل است که چراغ هایی را با برچسب 2700K می بینید. نورهای گرم از نظر لومن (قدرت نور) مایل به زرد و نسبتاً ضعیف هستند. 
چراغ‌های رشد اغلب (اما نه همیشه) چراغ‌های «طیف کامل» هستند. این بدان معناست که آنها حاوی طیف کامل قابل مشاهده نور، از قرمز تا بنفش، به علاوه کمی بیشتر در هر دو طرف هستند - لمس نور ماوراء بنفش می تواند مفید باشد. این چراغ‌ها اغلب به‌عنوان «سفید/آبی» یا «خنک» یا «نور روز» توصیف می‌شوند و معمولاً در مقیاس کلوین حدود 3500 تا 6500 کلوین هستند.بنابراین، نه، آنها متفاوت از سایر چراغ ها عمل نمی کنند. طیفی که یک لامپ تولید می کند توسط اجزایی که با آن ساخته شده اند تعیین می شود. لامپ های طیف کامل در انواع وات، ولتاژ، اندازه و انواع پایه عرضه می شوند. 

چرا از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم؟
چراغ های رشد برای باغبانان سرگرمی و پرورش دهندگان تجاری بسیار خوب هستند. در اینجا چند کاربرد متداول برای چراغ های رشد آورده شده است: رشد گیاهان به طور کامل در داخل خانهشروع بذر یا تکثیرتمدید فصل رشد برخی گیاهان و سبزیجاتنور طبیعی ناکافی را تکمیل کنیداین مورد آخر برای ما پرورش دهندگان ساکولنت بسیار مهم است. آیا تا به حال مشکلی داشته‌اید که ساکولنت‌ها به‌جای همه آن رنگ‌های پر جنب و جوشی که Pinterest وعده داده، فقط سبز شوند؟ یا گیاهانی را سفارش می‌دهید که واقعاً زیبا به نظر می‌رسند و سپس طی چند هفته به آرامی به رنگ سبز مات در می‌آیند؟
 بله، به این دلیل است که آنها نور کافی دریافت نکرده اند (یا نور قوی کافی ندارند). شما می توانید نیازهای downlight را به 3 سطح تقسیم کنید.
 سطح 1 - حداقل مقدار نوری که یک گیاه برای زنده ماندن نیاز دارد. در واقع در مورد اکثر ساکولنت ها بسیار کم است. اتاق های داخلی خانه اغلب در این سطح هستند. گیاهانی که این مقدار نور را دریافت می کنند، اگر برای مدت زمان قابل توجهی در این شرایط قرار گیرند، از بین می روند.سطح 2 - این حداقل مقدار نوری است که گیاه برای جلوگیری از اتیولاسیون (کشش) نیاز دارد. فاصله بسیار زیادی بین سطح 1 و سطح 2 وجود دارد.
کاملاً امکان پذیر است که گیاهی در زیر نور رشد داشته باشد و همچنان اتیوله شود (اگر نور خیلی دور باشد یا به اندازه کافی قوی نباشد).
سطح 3 - مقدار نور لازم برای ظاهر شدن "رنگ های واقعی" یک ساکولنت (همچنین به آن "Sun-Stress" یا "Sunblush" نیز می گویند). شکاف بین سطح 2 و 3 در واقع چندان زیاد نیست. هنگامی که با موفقیت از اتیولاسیون اجتناب کردید، معمولاً فقط به نور کمی بیشتر نیاز دارد.این به سختی یک توضیح علمی است، اما به شما کمک می کند که بدانید با چه چیزی مخالف هستید. اکنون نیازهای نوری خاص هر گونه گیاهی در مجموعه شما به شما کمک می کند تا تعیین کنید واقعاً چه مقدار نور نیاز دارید. به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از پرورش ساکولنت ها و کاکتوس ها می شود، دانش قدرت است! اگرچه هر گیاهی متفاوت است، اما پاسخ به بسیاری از مسائل زیبایی شناختی ساکولنت ها فقط نور بیشتر است. چراغ های رشد مخصوصاً برای ساکولنت های طاقچه پنجره مفید هستند. پنجره های رو به جنوب بهترین نور را دارند (اگر در نیمکره شمالی هستید).
من متوجه شده ام که آن ها تنها ساکولنت های خانه من هستند که به طور طبیعی آفتاب گیر خود را ایجاد می کنند. ساکولنت ها در هر پنجره دیگری تمایل دارند سبز بمانند، مگر اینکه از نور رشد نیز عشق کمی دریافت کنند. این امر مخصوصاً در فصل زمستان که هر دو ساعات نور روز کوتاهتر هستند و شدت نور کمتر است، بسیار مهم است. ساکولنت های شما در معرض خطر افزایش نه تنها سبزی خسته کننده هستند، بلکه در معرض خطر هستند... که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. 

انواع چراغ رشد گیاه 
چند نوع اصلی لامپ رشد وجود دارد. ما به چند دلیل از لامپ‌های رشته‌ای چشم‌پوشی می‌کنیم: انرژی ناکارآمد هستند، گرمای بیش از حد تولید می‌کنند، و به طیف نور مناسب نمی‌رسند. بیایید در مورد لامپ های فلورسنت و رشد LED صحبت کنیم. لامپ های رشد فلورسنتچراغ های لولهچراغ های لوله در طعم های مختلفی وجود دارند، اما یک برنده واضح وجود دارد که تقریباً همیشه باید انتخاب کنید. چراغ رشد لولهشما چیزهای T5، T8 و T12 را دیده اید، درست است؟ خوب، "T" فقط به معنای لوله است، در حالی که عدد نشان دهنده قطر در هشتم اینچ است. 
بنابراین، T5 یک چراغ لوله با قطر ⅝ اینچ است. چراغ های لوله می توانند در هر طولی باشند، اما 1، 2، 4 و 8 فوت رایج ترین هستند. همچنین، چراغ های لوله اغلب در یک لامپ بزرگ با چندین لوله قرار می گیرند. اینها برای عملیات های رشد بزرگ در نظر گرفته شده اند و بر این اساس گران تر هستند. همانطور که مشخص است، شما واقعاً فقط باید چراغ های T5 بخرید. هر دو نوع دیگر فناوری قدیمی تری هستند که به طور قابل توجهی کارایی کمتری دارند.چراغ های CFLاگر فضا ندارید یا زیبایی یک نور لوله ای بلند را دوست ندارید، چراغ های رشد نیز در انواع CFL عرضه می شوند. چراغ های CFLاین مخفف به معنای "نور فلورسنت فشرده" است.این لامپ ها دقیقاً مانند لامپ های معمولی هستند و می توانند در هر پریز معمولی قرار بگیرند. همچنین در انواع مختلف وات، دما (به کلوین) و انواع پایه موجود هستند.
آنها معمولاً حدود 6000 تا 15000 ساعت طول عمر دارند، بنابراین نیازی به برنامه ریزی برای تعویض مکرر آنها نخواهید داشت. اگر یک یا دو گیاه روی میز در دفتر یا خانه خود دارید، اینها یک راه حل ایده آل هستند.فقط آن لامپ قدیمی روی لامپ میز خود را با یکی از این پسرهای بد خاموش کنید و رشد کنید! توجه داشته باشید که لامپ های فلورسنت با خروجی بالا و خروجی بسیار بالا (به ترتیب HO و VHO) نیز وجود دارد. آنها دقیقاً همان چیزی هستند که شما فکر می کنید - انرژی و نور بیشتری را از بین می برند! اگر یکی از این گونه ها را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آنها را دورتر از گیاهان خود آویزان کنید، زیرا گرمای بیشتری را از بین می برند! فقط به این دلیل که ساکولنت های خود را زیر نور مصنوعی پرورش می دهید، به این معنی نیست که نگران سوزاندن آنها نباشید!

برای جوانه زنی گیاه از کدام نوع لامپ رشد گیاه استفاده کنیم؟ (قسمت دوم)

۷ بازديد

در قسمت قبل به معرفی انواع لامپ مخصوص رشد گیاه که برای استفاده در زمینه جوانه زنی گیاه پیشنهاد می شوند، پرداختیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی باقی نکات می پردازیم. 
انواع لامپ 
شما می توانید بین لامپ های رشته ای، فلورسنت، LED و تخلیه با شدت بالا (HID) یکی را انتخاب کنید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. نور رشدی را انتخاب کنید که برای نوع گیاهانی که می خواهید رشد کنید و جایی که قصد دارید بذرهای خود را بکارید، بهترین کارایی را دارد. 
لامپ های رشته ای
این لامپ‌ها شامل لامپ‌های هالوژن هستند و نوع لامپ‌هایی هستند که هنوز در بیشتر خانه‌ها استفاده می‌شوند (اگرچه اکنون که فروشگاه‌ها فقط لامپ‌های کارآمدتری مانند CFL و LED دارند، یافتن آنها سخت‌تر می‌شود).درباره تکثیر گل ساناز در این مقاله بیشتر بخوانید.لامپ‌های رشته‌ای منبع خوبی برای نور قرمز هستند، اما منبع ضعیفی از رنگ آبی هستند، به این معنی که وقتی گیاهان در زیر نور رشته‌ای رشد می‌کنند، احتمالاً حالت دوکی پیدا می‌کنند. لامپ‌های رشته‌ای، و به‌ویژه لامپ‌های هالوژن، نسبت به مقدار نوری که از خود ساطع می‌کنند، گرمای زیادی تولید می‌کنند. گیاهانی که خیلی نزدیک به لامپ رشد می کنند می توانند به راحتی سوزانده شوند. به طور کلی، اینها بهترین نوع لامپ ها برای رشد نهال نیستند.
 لامپ های فلورسنت 
این نوع لامپ ها با همان مقدار انرژی، دو تا سه برابر بیشتر از لامپ های رشته ای نور تولید می کنند و ارزان ترین چراغ ها برای باغبانی داخلی هستند. با این حال، آنها معمولا به بالاست های خارجی حجیم (مانند چراغ های بالای مغازه) نیاز دارند، بنابراین کار با لامپ های رشته ای و LED آسان نیست. لامپ های سفید سرد منبع خوبی از نور آبی و زرد-سبز هستند، اما منبع ضعیفی از نور قرمز هستند. گیاهانی که در زیر پیازهای سفید سرد رشد می کنند، تنومند یا حتی اندکی رشد می کنند. لامپ های سفید گرم مقدار زیادی نور نارنجی و قرمز ساطع می کنند، اما در طیف آبی و سبز نور کمتری منتشر می کنند. این لامپ ها، زمانی که به تنهایی استفاده شوند، باعث ایجاد گیاهان بلند و دوکی می شوند. اگر نهال ها را زیر وسایل فلورسنت دو لامپ پرورش می دهید، معمولاً می توانید با ترکیب یک لامپ سفید سرد و یک لامپ سفید گرم به تعادل رنگ خوبی برسید.
 کیت رشد انباشته
مجموعه ای از قفسه های انباشته با لامپ های فلورسنت T5 (یا لامپ های LED) رشد تعداد زیادی نهال را آسان تر می کند. لامپ های فلورسنت با طیف کامل تعادلی از نور سرد و گرم تولید می کنند که طیف طبیعی خورشید را تکرار می کند، اگرچه این لامپ ها نسبت به سایر لامپ های فلورسنت انرژی کمتری دارند و تمایل به تولید گرمای بیشتری دارند. اما با توجه به طیف وسیع تری از فرکانس های نوری که از این لامپ ها ساطع می شود، آنها انتخاب خوبی برای رشد نهال هستند.لامپ‌های T5 لامپ‌های فلورسنت با قطر 5/8 اینچ هستند که حجم آن‌ها را بسیار کمتر از لامپ‌های فلورسنت معمولی می‌کند. هنگام استفاده از لامپ های فلورسنت، مطمئن شوید که همه گیاهان نور کافی دارند. برای یک سینی نهال معمولی، به این معنی است که از 2 لامپ استفاده کنید، در حالت ایده‌آل با یک هود بازتابنده روی آنها برای متمرکز کردن تمام نور بر روی نهال‌های زیر. 

لامپ رشد LED
بر خلاف سایر لامپ ها که نور را در طیف گسترده ای تولید می کنند، دیودهای ساطع کننده نور (LED) نور را در یک باند باریک منتشر می کنند. LED های طراحی شده برای رشد گیاهان نور را در دو نوار مورد نیاز گیاهان - قرمز و آبی منتشر می کنند. نتیجه یک درخشش بنفش است که همه آن را دوست ندارند. ال ای دی ها فاقد جیوه هستند و مانند شیشه خرد نمی شوند. این لامپ ها عمر طولانی دارند (تا 5 برابر بیشتر از لامپ های فلورسنت) و بسیار کارآمد انرژی هستند، اما قیمت آنها به طور قابل توجهی بیشتر از لامپ های فلورسنت است. تحقیقات هنوز ادامه دارد تا مشخص شود کدام ترکیبی از فرکانس های نور برای رشد گیاه بهترین است و چگونه چراغ های رشد LED در مقایسه با لامپ های فلورسنت در تولید نهال های سالم، بهتر است. من هنوز پاسخ قطعی در این مورد ندیده‌ام، اما شرکت‌های بیشتری در حال تولید چراغ‌های LED و کیت‌های شروع بذر هستند، و حتی تولیدکنندگان تجاری به آرامی به این سمت می‌روند.
 لامپ های تخلیه با شدت بالا
این لامپ ها توسط پرورش دهندگان تجاری و باغبانان جدی استفاده می شود. این لامپ های کم مصرف معمولاً دو برابر مقدار نور (لومن) نسبت به لامپ فلورسنت ساطع می کنند. با این حال، لامپ ها و وسایل مخصوص به طور قابل توجهی گران تر از لامپ های مورد نیاز برای لامپ های رشته ای یا فلورسنت هستند. آنها همچنین معمولا لامپ های با وات بالا هستند، بنابراین باید مطمئن باشید که سیستم الکتریکی شما می تواند بار را تحمل کند. برخی از این چراغ ها به قدری روشن می سوزند که باید در یک اتاق خاص قرار گیرند و هنگام کار در اطراف آنها باید از محافظ چشم استفاده کنید. نورهای متال هالید نور شدید و سفید مایل به آبی ساطع می کنند که برای رشد گیاهان عالی است. شاخ و برگ سبز و سرزنده باقی می ماند و گیاهان معمولاً تنومند و قوی هستند. چراغ های متال هالید در حال حاضر انتخاب شماره یک برای باغبان های داخلی جدی است. لامپ‌های بخار جیوه، نور آبی مایل به آبی، نسبتاً متعادل و با شدت بالا منتشر می‌کنند. پیازهای سدیم پرفشار معمولاً برای تقویت گلدهی و باردهی استفاده می شوند، اما زمانی که به طور انحصاری مورد استفاده قرار گیرند، گیاهان ساقه دار و ساقه ضعیف تولید می کنند. 
بهترین گزینه چیست؟
 برای باغبان معمولی که نهال را در داخل خانه شروع می کند، یک لامپ فلورسنت یا LED معمولا بهترین انتخاب است تا اطمینان حاصل شود که گیاهان شما کیفیت، شدت و مدت نور مورد نیاز خود را دریافت می کنند تا در شرایط اوج بمانند.

 نکات رشد
هر هفته گیاهان خود را بچرخانید. نور یک لامپ فلورسنت در مرکز لامپ شدیدتر از انتها است.وقتی انتهای آن تیره شد، لوله های فلورسنت را تعویض کنید. این بدان معناست که لوله قدیمی است و خروجی نور ممکن است کمتر از نصف یک لامپ جدید باشد.لامپ های فلورسنت خود را هر ماه تمیز کنید. گرد و غبار و کثیفی می توانند به طور چشمگیری میزان نور ساطع شده را کاهش دهند.دست خود را در جایی قرار دهید که نور به شاخ و برگ می خورد. اگر گرما احساس کردید، نور خیلی نزدیک است.با رشد نهال ها لامپ را به سمت بالا حرکت دهید. شما می خواهید چراغ ها را حدود 2-4 اینچ بالاتر از گیاهان نگه دارید.

انواع لامپ رشد گیاه

۷ بازديد
انواع مختلف لامپ رشد و لامپ رشد در بازار وجود دارد. فاکتورهای مختلف بر روی بهترین لامپ برای شما تأثیر می گذارد. دو فاکتور اصلی که باید در نظر بگیرید وات و طیف هستند.
در ادامه این مقاله انواع لامپ رشد گیاه را با هم بررسی می کنیم.
 
توان لامپ
تعیین وات مورد نیاز شما به اندازه چادر، پوشش گیاه و نوع نور بستگی دارد. مهم است که آخرین مورد را به خاطر بسپارید و تمام وات نور به یک اندازه ایجاد نمی شود. یک HID 200W نورها را بسیار کارآمدتر از یک CFL 200W ارائه می دهد.
 
به عنوان یک قانون کلی، شما حداقل 23 تا 30 وات نور در هر فوت مربع می خواهید. اگر فضای رشد 4 اینچ در 4 اینچ دارید، حداقل 400 وات برای پر کردن فضا می خواهید. از آنجایی که فلورسنت ها ضعیف تر هستند، 5 برابر آن می شوید، بنابراین 115-150 وات در هر فوت مربع.
 
طیف لامپ
دمای رنگ تأثیر زیادی بر گیاهان دارد و دماهای مختلف به روش های مختلفی روی گیاهان تأثیر می گذارد. رنگ آبی یا سفید روشن که در محدوده دمایی 5000 کلوین یافت می شود برای گیاهان در مرحله رویشی توصیه می شود زیرا آنها را کوتاه و پرپشت نگه می دارد.
 
محدوده دمایی حدود 3000 کلوین که نور زرد یا قرمز تولید می کند برای گیاهان گلدار به شدت توصیه می شود. اگر فقط می توانید یک درجه حرارت را برای کل دوره رشد بپردازید، توصیه می شود در محدوده پایین 3000 تا 4500 کلوین بمانید.
لامپ رشد HID تک پایان (MH و HPS)در Hydrobuilder، ما چهار نوع لامپ تک سر ارائه می‌کنیم: سدیم فشار بالا، متال هالید، دو قوس، و تبدیل (HPS <-> MH). اندازه و هزینه چادر نقش بزرگی در انتخاب یک تولید کننده در مورد نیاز وات آنها دارد و به همین دلیل ما لامپ های تک سر را ارائه می دهیم که از 100 وات تا 1100 وات متغیر است. به عنوان مثال، فضاهای رشد بزرگتر احتمالاً باید یک لامپ دو سر را در نظر بگیرند، زیرا این لامپ ها قدرتمندتر و کارآمدتر هستند. با این حال، اگر مبتدی هستید یا فضای محدودی دارید، از لامپ SE استفاده کنید. اینها خطر کمتری برای سوختن گیاهان شما دارند و برای فضاهای کوچک، به خوبی انجام دهید. ما می دانیم که چقدر برای تولیدکنندگان مهم است که بتوانند طیف نور خود را سفارشی کنند. به همین دلیل است که ما لامپ‌هایی را با دمای رنگ زیر ارائه می‌کنیم: 2000، 2100، 2800، 3000، 3200، 4000، 4200، 4250، 4500، 5000، 5200، 5500، 6000، 5500، 6000، 700، 70، 6، 5، 5، 6، 6 بسته به نوع نام تجاری و نوع HID، انتظار دارید بین 0.05 تا 0.20 دلار در هر وات هزینه کنید. لامپ رشد HID دو سر (MH و HPS)با استفاده از لامپ های دو سر که بازدهی بیشتر و در عین حال مصرف انرژی کمتری دارند، از راه اندازی نور HID خود بیشترین بهره را ببرید. بر خلاف لامپ های SE، این لامپ ها به دو طرف فیکسچر متصل می شوند. نحوه عملکرد آنها به آنها اجازه می دهد تا نور قابل استفاده بیشتری را به طور موثرتری ارائه دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب چراغ رشد DE، این راهنما را بررسی کنید. ما هر دو لامپ HPS و MH دو سر را در توان های 600، 750 و 1000 وات ارائه می دهیم. ما همچنین آنها را در طیف وسیعی از دمای رنگ های مختلف ارائه می دهیم: 1900، 2000، 2100، 4000، 6000 و 1000 K. انتظار دارید بین 0.05 تا 0.20 دلار در هر وات هزینه کنید.لامپ های رشد سرامیک متال هالید (LEC/CMH).چراغ های رشد CMH موثرترین منبع روشنایی HID موجود هستند. آنها از نظر نحوه عملکرد و ترکیب آنها با MH و HPS متفاوت هستند. در حالی که یک نور رشد CMH گران تر از HID های سنتی است، آنها بسیار کارآمدتر هستند. این لامپ ها عمر طولانی تری دارند و نور شدیدتری را ارائه می دهند. اکثر لامپ های CMH در 315 وات موجود هستند و در مقایسه با چراغ های HID رشد بهتری در هر وات دارند. 4200 کلوین رایج ترین دمای رنگی است که ما ارائه می کنیم، اما چراغ های CMH را در 3000، 3100، 3200 و 1000 کلوین نیز ارائه می دهیم. اغلب، شما فقط می توانید لامپ های CMH را پیدا کنید که 315 وات هستند و ممکن است خرید چندین لامپ CMH که هر کدام به بالاست و بازتابنده خاص خود نیاز دارند، آزاردهنده باشد. در حالی که یک لامپ CMH برای اکثر تولیدکنندگان خانگی اندازه فوق‌العاده‌ای است، عملیات‌های بزرگ‌تر به سادگی نیاز بیشتری دارند. ما CMH دو انتها را ارائه می دهیم که از 315 وات معمولی تا 1000 وات باورنکردنی متغیر است. CMH دو سر ما در سه دمای رنگ موجود است: 3000، 3100، و 4200 کلوین. انتظار داشته باشید بسته به برند بین 0.20 تا 0.30 دلار در هر وات هزینه کنید. لوله های فلورسنت (T5، T8، T12)لوله های فلورسنت برای پرورش دهندگانی که خواهان نور با شدت بالاتر در مقایسه با CFL هستند، عالی هستند، اما نمی توانند ارتفاع و نیاز سرمایه گذاری مورد نیاز چراغ های دیگر را تامین کنند. این چراغ ها برای تکثیر عالی هستند و می توانند بسیار نزدیکتر به تاج پوشش گیاهان شما قرار گیرند. ما 4 طول لامپ موجود را ارائه می دهیم: 18، 2 فوت، 3 فوت، و 4 فوت که به ترتیب 17، 24، 39 و 54 وات هستند. لوله های فلورسنت ما به طرز شگفت انگیزی طیف دمای رنگ را پوشش می دهند و ما لوله های موجود در طیف های زیر را ارائه می دهیم: 3000، 5000، 5200، 5500، 5850، 6400، 6500 و 8000 K. انتظار می رود بسته به برند بین 0.70 تا 1.20 دلار در هر وات هزینه کنید. چراغ های فلورسنت فشرده (CFL)CFL ها اغلب برای مبتدیان مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا هزینه راه اندازی مقرون به صرفه ای دارند. بیشتر پرورش دهندگان از قبل با اینها آشنا هستند، زیرا آنها وسایل روشنایی خانه معمولی هستند. با این حال، این چراغ ها معمولاً بسیار کم وات هستند و شما باید لامپ های CFL را خریداری کنید که حداقل 24 وات هستند.مطمئن شوید که به وات واقعی نگاه می کنید و آن را محاسبه می کنید نه وات معادل. CFL ها برای ترکیب و تطبیق طیف عالی هستند و ما دمای رنگ زیر را ارائه می دهیم: 5400، 6400، و 6500 K. بسته به برند و نوع، انتظار دارید بین 0.30 تا 1.80 دلار در هر وات هزینه کنید.
 

آیا رنگ لامپ رشد گیاه روی سرعت رشد تاثیر دارد؟

۷ بازديد
هنگام رشد گیاهان در داخل خانه، مهم است که چیزی را پیدا کنید که به عنوان جایگزین خورشید باشد.
با این حال، آنچه واقعا مهم است این است که گیاهان شما نور کافی دریافت کنند، چه طبیعی و چه مصنوعی. با این حال، آیا واقعاً می دانید که رنگ نور چگونه بر رشد گیاه تأثیر می گذارد؟
ممکن است چندین پاسخ برای این سوال وجود داشته باشد، اما یکی از رایج‌ترین پاسخ‌هایی که می‌شنوید مربوط به فتوسنتز است.
شما باید بدانید که گیاهان به عنوان اتوتروف نامیده می شوند و به این معنی است که آنها می توانند غذا و انرژی خود را ایجاد کنند.
برای آگاهی از قیمت لامپ رشد گیاه و همچنین قیمت smd رشد گیاه اینجا کلیک کنید.
منظور از فتوسنتز همین است. فتوسنتز فرآیندی است که گیاهان برای تولید انرژی یا غذای خود طی می کنند.
 
این احتمالاً چیزی است که قبلاً در مدرسه در مورد آن شنیده اید، اما هرگز واقعاً به خود زحمت نداده اید، بنابراین اجازه دهید برای درک تأثیر نور قرمز، آبی و سفید بر رشد گیاهان، حافظه شما را تازه کنم.
نور کافی و رشد گیاههمانطور که گفته شد، فتوسنتز دلیل اصلی نیاز گیاهان به نور است. برای انجام فتوسنتز، گیاهان به دی اکسید کربن، آب و نور نیاز دارند. این نیز به دلیل کلروفیل موجود در برگ های گیاهان اتفاق می افتد. کلروفیل چیزی است که به گیاهان کمک می کند تا انرژی نور را جذب کنند. انرژی ای که برگ ها از نورها دریافت می کنند همان چیزی است که به تبدیل دی اکسید کربن و آب به گلوکز کمک می کند که سپس به غذا و انرژی گیاهان تبدیل می شود. تمرکز بر تأثیر نور در طول فتوسنتز، نکته دیگری که اهمیت دارد شدت نور است. شما باید مطمئن شوید که گیاهان شما دقیقاً شدت نور را دریافت می کنند زیرا کارایی فتوسنتز را تعیین می کند. 
اگر گیاهان شما شدت نور مناسب را دریافت نکنند، فقط مقدار کمی غذا و انرژی تولید می کنند. این به طور قابل توجهی بر رشد گیاهان شما تأثیر می گذارد. نور در واقع آنقدر ضروری است که گیاهان در واقع به سمت آن رشد می کنند. به این گیاهان فتوتروپیک می گویند. همچنین گیاهان هلیوتروپ مانند آفتابگردان وجود دارند که شکوفه های خود را به سمت خورشید می چرخانند. در هر صورت، این گیاهان فقط نشان می دهند که چگونه برای نور زندگی می کنند. نور خورشید در مقابل نور مصنوعی در رشد گیاهبدیهی است که در مورد استفاده از نورهای طبیعی یا مصنوعی در مورد رشد گیاهان تفاوت زیادی وجود دارد. این حتی یک بحث است که می تواند برای قرن ها ادامه داشته باشد،
اما نتیجه این است که شما می توانید گیاهان را هم با نور مصنوعی و هم با نور طبیعی پرورش دهید. در واقع، زمانی که گیاهان را در داخل خانه پرورش می دهید، در مورد استفاده از نورهای طبیعی یا مصنوعی واقعاً نباید بحثی وجود داشته باشد. 
اکثر تولیدکنندگان داخلی به راحتی به نور مصنوعی متوسل می شوند زیرا تکیه بر نور خورشید می تواند چالش برانگیز باشد. خورشید چیزی است که ما نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم، و نقطه ضعف آن این است که نمی‌توانیم همیشه انتظار داشته باشیم که وقتی گیاهان شما به آن نیاز دارند، خورشید آنجا باشد.سپس بحث به این موضوع می‌رسد که آنها باید از چه نوع نور مصنوعی استفاده کنند، زیرا انتخاب‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند درباره آنها تصمیم بگیرند. چیزی که باید بدانید این است که وقتی نوبت به نور می رسد، طیف چیزی است که برای اطمینان از اینکه گیاهان شما واقعاً رشد می کنند مهم است. کدام رنگ از طیف نور برای رشد گیاه بیشترین اهمیت را دارد؟
گیاهان رشد می کنند، این امری مسلم است. آیا تا به حال به نوری که باعث رشد گیاه می شود فکر کرده اید؟ طیف نوری که آن گیاهان استفاده می کنند با آنچه شما فکر می کنید کاملاً متفاوت است. شما خورشید را زرد می دانید، خیلی بیشتر از این است. چگونه این را بدانیم؟ زمانی که نور خورشید وارد قطرات آب می شود رنگین کمان شکل می گیرد. هنگامی که در یک زاویه خاص انجام می شود، قطره نور را به رنگ های مختلف جدا می کند و شما کل طیف نور مرئی را می بینید.
این رنگ های قابل مشاهده عبارتند از قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش.مثال خوب دیگر این است که چگونه وقتی سعی می کنید نور را با استفاده از یک منشور مانند الماس منعکس کنید. شما همچنین می توانید رنگ های مختلف نور را ببینید. این چه ربطی به گیاهان دارد؟ مقدار زیادی! کدام رنگ از طیف نور برای رشد گیاه بیشترین اهمیت را داردبا ایجاد آن، نور خورشید طیفی را برای کمک به رشد گیاه شما فراهم می کند. وقتی صحبت از استفاده از نور مصنوعی به میان می آید، آنچه درست است این است که می توانید طیفی را که به گیاهان خود در طول فرآیند رشد می دهید کنترل کنید.
رنگ‌های مختلفی وجود دارد که گیاهان شما می‌توانند از آنها بهره ببرند، بنابراین ما در مورد اینکه هر طیف یا رنگ چگونه بر رشد گیاهان شما تأثیر می‌گذارد صحبت خواهیم کرد. چگونه نور زرد بر رشد گیاه تأثیر می گذارد؟به گفته محققان ناسا، این طیف واقعاً تأثیر زیادی بر رشد گیاهان شما ندارد. در واقع بحث های زیادی در این مورد وجود دارد، اما برخی از محققان در واقع دریافتند که گیاهان اگر فقط در معرض این رنگ بدون طیف های آبی و قرمز قرار گیرند، رشد کمتری از خود نشان می دهند. هر یک از این رنگ ها تأثیر متفاوتی بر گیاهان دارند.
 بنفش - اگر گیاهان خوراکی پرورش می دهید، مقدار زیادی از این رنگ را می خواهید. بنفشه به شما رنگ، طعم و مزه بهتری می دهد و آنها را خوشبو می کندآبی – اگر می خواهید گیاهانتان سریعتر رشد کنند، می خواهید از نور طیف آبی بیشتری استفاده کنید.سبز - گیاهان بیشتر از این رنگ برای ایجاد کلروفیل استفاده می کنند. این همان غذایی است که برای زنده ماندن تولید می کنند.زرد - این رنگ مفید است، اما نه به اندازه نور آبی و قرمزقرمز - از این رنگ، بسته به چیزی که در حال رشد هستید، برای ایجاد برگ های بیشتر استفاده کنید.
در ترکیب با آبی، محصولات بزرگتری تولید می کند.فول طیف سفید LED رشد نورممکن است فکر کنید که این به تنهایی بسیار مهم است زیرا نور خورشید را عمدتاً سفید و کمی زرد می بینید، اما نکته اینجاست که نور سفید LED با طیف کامل رشد می کند به دلیل ترکیب رنگ هایی که نور دارد. به طور خاص، شما رنگ سفید را به دلیل طیف های قرمز، آبی و سبز می بینید. با این حال، از آنجایی که این رنگ دارای طیف قرمز و آبی است، به جرات می توان گفت که رنگ سفید نقش مهمی در رشد گیاه شما دارد.

چه میوه های را می توان داخل خانه پرورش داد؟

۷ بازديد
 
هیچ چیز رضایت بخش تر از گاز گرفتن یک میوه رسیده نیست. آیا می دانستید که می توان انواع خاصی از میوه ها را در داخل خانه پرورش داد؟ تصور کنید با استفاده از میوه هایی که در داخل خانه پرورش داده اید با استفاده از خاک مناسب گلدان، ظروف، حوصله، آب و نور خورشید غذاهای فوق العاده ای در خانه بسازید. شاید تعجب کنید که چه تعداد میوه را می توانید در داخل خانه پرورش دهید، حتی اگر گلخانه نداشته باشید.
درباره تکثیر گیاه کروتون اینجا بخوانید.
می توانید انواع میوه های زیر را در داخل خانه پرورش دهید:
زردآلو
آووکادو
موز
بلوبری
کوکاملون
لیمو
پرتقال ماندارین
توت
 
انگشت شست سبز درونی خود را در آغوش بگیرید و در پرورش درختان میوه کوتوله، بوته های پر از انواع توت ها و دیگر انواع میوه های خوش طعم سعی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پرورش میوه در داخل خانه، بهترین شرایط برای بازدهی فراوان و چگونگی توسعه مهارت های باغبانی در داخل خانه به ادامه مطلب مراجعه کنید. بدون مقدمه، بیایید وارد آن شویم!
برای آشنایی با شرایط نگهداری گیاه گندمی وارد این لینک شوید.
 
زردآلوشما می توانید یک درخت زردآلو را از یک گودال پرورش دهید، اما اگر می خواهید میوه های خوراکی گل بدهند، بهتر است روی درخت زردآلو کوتوله سرمایه گذاری کنید. به طور متوسط، میوه دهی این درخت حدود دو تا چهار سال طول می کشد. درختان زردآلو معمولاً به ارتفاع 12 تا 15 فوت رشد می کنند، بنابراین توصیه می شود انواع کوتوله را در داخل خانه پرورش دهید. انتظار داشته باشید که درخت زردآلو شما در نهایت به ارتفاع 6 فوتی برسد. مطمئن شوید که ظرفی با قطر حداقل 20 اینچ به درخت خود بدهید و درخت خود را در صورت نیاز برای کنترل رشد آن هرس کنید. زردآلو خود را در یک پنجره آفتابی قرار دهید تا حداقل شش تا هشت ساعت در روز نور کافی داشته باشد تا رشد کند. می خواهید از خاکی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد و PH آن بین 6 تا 7 باشد.   درخت آووکادوی کوچکی که در گلدانی در گوشه خانه کاشته شده استآووکادوشما می توانید با پرورش یک گیاه آووکادو از یک گودال تمیز و شسته شده که در یک ظرف آب قرار گرفته تا زمانی که شروع به جوانه زدن کند، یک ماجراجویی باغبانی در داخل خانه را شروع کنید.
اگر راه میانبر می‌خواهید، درخت آووکادویی بخرید که قبلاً پیوند شده است و بر خلاف یک دهه بعد از سه سال میوه می‌دهد. انواع کوتوله آووکادو شامل کادو کوچک و بره هاس می شود. درخت آووکادو خود را در مکانی پرورش دهید که بتواند آفتاب کامل را دریافت کند. از نظر دمای مطلوب، این درختان در دمای بین 65 تا 85 درجه فارنهایت رشد می کنند. از خاک شل استفاده کنید که امکان هوادهی و زهکشی مناسب را فراهم می کند و مطمئن شوید که آنها را بیش از حد آبیاری نکنید. انواع خاک های سنگ آهک و لوم شنی انتخابی سالم برای پرورش گیاه آووکادو در داخل خانه هستند. موزبرای پرورش موز در داخل خانه مجبور نیستید در یک محیط گرمسیری زندگی کنید، اما باهوش هستید که گونه‌های کوتوله‌ای را پرورش دهید که ارتفاع آنها به 30 فوت نمی‌رسد. پرورش موز در داخل خانه نیاز به انتخاب انواع کوتوله مانند راجاپوری، کوتوله کاوندیش یا کوتوله برزیلی دارد. گلدانی را برای درخت موز خود انتخاب کنید که قطری بین شش تا هشت اینچ داشته باشد، اما با بزرگ شدن گیاه، آن را آماده کنید تا اندازه آن افزایش یابد. هر چند سال یکبار می خواهید اندازه گلدان را افزایش دهید.
یک گیاه موز در خاک کمپوست مبتنی بر لوم شنی رشد می کند و روزانه بین 6 تا 12 ساعت به نور خورشید نیاز دارد.بلوبریزنی که مشتی زغال اخته خانگی در دست داردسعی کنید انواع کوتوله زغال اخته را پرورش دهید: تاپ هت، آبی آفتابی یا بلوبری کم بوش. زغال اخته باید مرطوب نگه داشته شود اما خیس نشود. آنها با حداقل شش ساعت آفتاب در روز رشد می کنند. یکی از جزئیات ضروری برای تولید محصول سالم زغال اخته این است که زمان کافی برای قرار گرفتن در معرض دماهای سرد به آن داده شود. هنگام تغذیه زغال اخته کود اسیدی انتخاب کنید و از ظرفی استفاده کنید که عمق آن بین 12 تا 18 اینچ باشد. زغال اخته خاکی با عناصر آلی و سطح pH بین 4 تا 5 را دوست دارد. کوکاملونکوکاملون که به عنوان خربزه موش یا غوره ترش مکزیکی نیز شناخته می شود، میوه ای جذاب است که طعمی شبیه تلاقی بین خیار و میوه لیمویی دارد. توصیه می شود، هنگامی که میوه شما در موقعیت قرار گرفت و رشد کرد، برای رشد انگورهای کوکاملون به یک سیستم داربست نیاز دارید. کوکاملون ها را در یک پنجره رو به جنوب پرورش دهید، جایی که می توانند آفتاب زیادی داشته باشند، یا از چراغ LED استفاده کنید. خاکی را انتخاب کنید که ترکیبی ارگانیک باشد و سنگ ها را در ته ظرف خود قرار دهید تا به خوبی زهکشی شود. اطمینان حاصل کنید که میوه شما در معرض دمای زیر 37 درجه فارنهایت قرار نگیرد. درخت لیموی کوچک کاشته شده در فنجان شیشه ای لیمورشد میوه لیموی روشن و پررنگ را به شکلی ساده درآورید و درخت لیمو مایر را انتخاب کنید.
درخت خود را به ندرت اما زیاد آبیاری کنید و مطمئن شوید که روزانه بین 8 تا 12 ساعت در معرض نور خورشید قرار می گیرد. قرار دادن درخت لیمو مایر در معرض قرار گرفتن در معرض جنوب یا جنوب غربی به میوه دادن آسانتر کمک می کند. منتظر لیموهای خوراکی باشید که درخت شما به سن 3 تا 5 سالگی رسید و دو بار در سال شروع به گل دادن و میوه دادن کرد.پرتقال مانداریناگر نمی توانید به درخت پرتقال اجباری نور خورشید را هنگام رشد در داخل خانه ارائه دهید، از چراغ های رشد استفاده کنید. پرتقال ماندارین دوست دارد در دمای بین 60 تا 80 درجه باشد و به خاکی سست، غنی و با زهکشی خوب نیاز دارد. استفاده از ترکیبی از ماسه، ورمیکولیت و پیت ماس ​​را برای نتایج خوب در نظر بگیرید. فراموش نکنید که هر سه تا چهار ماه یکبار یک کود غنی به کار ببرید تا از تغذیه کافی گیاه اطمینان حاصل کنید. توتیک بوته توت را در یک ظرف 5 گالنی پرورش دهید و روزانه حداقل 6 ساعت در معرض آفتاب قرار دهید تا رشد کند. توت انتخابی عالی برای پرورش میوه در داخل خانه است زیرا به سرعت رشد می کند و توت های زیادی تولید می کند.
یک درخت کوتوله یا یک بوته را انتخاب کنید و 4 تا 10 سال صبر کنید تا گیاه در صورت رشد از دانه یا قلمه میوه بدهد. اگر می توانید، یک ظرف 15 گالن یا 25 گالنی انتخاب کنید تا گیاه توت شما بتواند ریشه های عمیقی داشته باشد و توت های بیشتری تولید کند. ساده ترین میوه برای رشد در داخل خانه چیست؟یکی از ساده ترین میوه هایی که در داخل خانه رشد می کند، بوته توت است. شما می توانید یک بوته توت یا یک نسخه درخت کوتوله را انتخاب کنید. هر چه بتوانید فضای بیشتری برای رشد توت خود فراهم کنید، بهتر است. برای تولید بهترین محصول، آنها همچنین به آب و نور خورشید کافی نیاز دارند. میوه ها چقدر طول می کشد تا رشد کنند؟اگر می خواهید میوه ای را از دانه پرورش دهید، آماده باشید که بین 3 تا 4 سال یا بیشتر صبر کنید تا گیاه به اندازه کافی بالغ شود تا میوه بدهد. منتظر بمانید و یک درخت یا بوته بالغ بخرید که میوه می دهد، و خیلی زودتر می توانید از میوه های تازه لذت ببرید.
سریعترین میوه ای که در داخل خانه رشد می کند چیست؟
توت یکی از سریعترین میوه هایی است که در داخل خانه رشد می کند و تعداد زیادی توت تولید می کند. یک بوته یا درخت کوتوله را در بزرگترین ظرف ممکن برای بهترین نتایج و سیستم ریشه عمیق تر بکارید.
 
چراغ رشد LED برای رشد میوه در داخل خانه
وقتی صحبت از پرورش میوه در داخل خانه می شود، پیشنهاد می کنیم از چراغ های LED برای تقلید از نور خورشید استفاده کنید. در زیر چند چراغ رشد وجود دارد که باید برای رشد میوه در نظر بگیرید.
 
نور رشد کشاورز عنکبوتی
 
در آستانه نزدیک شدناکنون همه چیز را در مورد پرورش میوه در داخل خانه می دانید. این اطلاعات را بگیرید و شروع به کاشت کنید، و قبل از اینکه متوجه شوید، یک برداشت میوه تازه برای لذت بردن خواهید داشت!
 

آیا گیاهان می توانند نور را از پایین جذب کنند؟

۷ بازديد

به غیر از آب، گیاهان به طور طبیعی به نور نیاز دارند تا بتوانند رشد کنند. یکی از چیزهایی که بسیاری از مردم در مورد آن کنجکاو هستند این است که گیاهان چگونه نور را جذب می کنند و آیا می توانند این کار را با جذب نور از پایین انجام دهند. خوشبختانه ما در مورد این موضوع تحقیق کرده ایم و در این پست با شما به اشتراک می گذاریم که گیاهان چگونه نور را جذب می کنند و چگونه می توانید از نورهای جایگزین برای رشد آنها استفاده کنید.

برای خرید اتاق رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.

گیاهان به دلیل کلروفیل، رنگدانه ای که به گیاهان اجازه می دهد نوری را که برای تامین انرژی برای فتوسنتز نیاز دارند، جذب کنند، نور را جذب می کنند. برگ‌های گیاه عموماً کلروفیل بیشتری در بالای برگ‌ها دارند، اما می‌توان آن را در قسمت زیرین نیز یافت و به گیاهان اجازه می‌دهد تا نور را حتی از پایین جذب کنند.

یادگیری در مورد مفهوم کلروفیل و فتوسنتز می تواند کمی بیش از حد باشد و شما را به کلاس های علمی قدیمی خود بازگرداند، اما خوشبختانه، ما این موضوع را برای درک آسان تر برای شما تجزیه کرده ایم. به خواندن ادامه دهید زیرا ما همچنین راه هایی را در مورد نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه برای گیاهان خود و همچنین اطلاع از اینکه آیا آنها را در معرض نور زیاد قرار داده اید به اشتراک خواهیم گذاشت.

 آیا گیاهان می توانند نور را از پایین جذب کنند؟
گیاهان تولید کننده طبیعی غذای خود هستند. آنها اتوتروف هستند، به این معنی که گیاهان از آب، نور خورشید و دی اکسید کربن برای تولید قند استفاده می کنند که به عنوان سوخت استفاده می کنند. گیاهان برای فتوسنتز به انرژی نور زیادی نیاز دارند تا بتوانند اکسیژن و گلوکز تولید کنند. پس چگونه گیاهان این نور را جذب می کنند؟ گیاهان دارای رنگدانه ای طبیعی به نام کلروفیل هستند که به برگ ها کمک می کند رنگ سبز طبیعی خود را به دست آورند.
این رنگدانه عموماً در سطح وسیع برگها یافت می شود زیرا به گیاه اجازه می دهد نور را جذب کند.برگ‌های گیاه معمولاً کلروفیل بیشتری در بالای برگ‌ها دارند زیرا سلول‌ها برای جمع‌آوری نور بیشتر کار می‌کنند تا بتوانند فتوسنتز کنند. با این حال، کلروفیل نیز در سطح زیرین برگ ها به وفور یافت می شود که به آنها توانایی جذب نور حتی از پایین را می دهد. اگر احساس می کنید گیاه شما نور کافی دریافت نمی کند زیاد نگران نباشید. گیاهی که نور را صرفاً از قسمت زیرین جذب می کند کاملاً غیر طبیعی است، اما می توان گفت که تا زمانی که رنگدانه سبز روی برگ شما وجود دارد، نور را برای فتوسنتز جذب می کند. 
چگونه از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم؟
اگر احساس می کنید که گیاهان شما به کمی تقویت بیشتر در بخش نور نیاز دارند، یک مکان خوب برای شروع، چراغ های رشد هستند. این نورهای مصنوعی برای تحریک فتوسنتز در گیاهان آپارتمانی، به ویژه گیاهانی که نمی توانند نور کافی برای سلامتی گیاهان دریافت کنند، طراحی شده است. این چراغ ها در رنگ های مختلف و گزینه های شدت نور برای کمک به رشد گیاهان در داخل خانه وجود دارند. انواع مختلفی از چراغ های رشد وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، بسته به نوع گیاهی که از آن استفاده می کنید و همچنین شدتی که به دنبال آن هستید.
اگر مطمئن نیستید که چه نوع چراغ‌هایی را باید برای باغ داخلی خود تهیه کنید، می‌توانید از فروشگاه یا خرده‌فروش باغ محلی خود بخواهید که به شما در انتخاب مناسب کمک کند. استفاده از چراغ های رشد برای کمک به رشد گیاهان بسیار ساده است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می تواند به شما در استفاده از آنها کمک کند: 
1. لامپ مناسب را انتخاب کنیدقبل از اینکه تصمیم به خرید چراغ رشد خود بگیرید، باید تصمیم بگیرید که برای چه کاری باید از آن استفاده کنید. بسته به نوع چراغ‌های رشدی که دریافت می‌کنید، شدت‌های متفاوتی دارند که می‌توانند بر رشد گیاه تأثیر متفاوتی بگذارند. اگر قصد دارید از چراغ های رشد روی نهال ها استفاده کنید، به چراغ های رشد با شدت بالا نیاز خواهید داشت. با این حال، گیاهان داخلی به نوری با شدت کمتر نیاز دارند.برای آسان‌تر کردن کارها، چراغ‌های رشدی وجود دارند که با شدت‌های مختلف برای استفاده چند منظوره عرضه می‌شوند.
اگر قصد دارید از آنها در گیاهان مختلف در طول سال استفاده کنید، این چراغ های رشد عالی هستند. این چراغ های رشد با طیف کامل را در آمازون دریافت کنید.
 2. نور را تا جایی که می توانید نزدیک کنیدنورهای رشد بسیار متفاوت از نور خورشید هستند، بنابراین عاقلانه است که انتظار داشته باشید گیاه شما برای دریافت انرژی بیشتر به نورهای رشد بیشتری نیاز داشته باشد. همچنین برای هر نوع لامپی که دریافت می کنید متفاوت خواهد بود زیرا آنها در شدت نور متفاوت هستند. بسته به لامپی که خریداری کرده اید، گیاه را حدود شش اینچ از چراغ های رشد دور نگه دارید تا گیاه نور را کاملا جذب کند. اگر از چراغ‌های زیادی استفاده می‌کنید، آن‌ها را روی زنجیر قرار دهید تا بتوانید با رشد گیاهانتان آن‌ها را تنظیم کنید. 
3. از تایمر استفاده کنیدبرخی از گیاهان میل به نور ثابت دارند، و شما می توانید با اطمینان از اینکه چراغ های رشد خود را روی تایمر تنظیم کرده اید، این را به آنها بدهید. عاقلانه نیست که مقادیر مختلف نور را به گیاه خود بدهید زیرا می تواند آنها را گیج کند و به احتمال زیاد رشد آنها را مختل می کند.
4. فقط به اندازه کافی نور بدهیدگیاهان مختلف نیاز نوری متفاوتی دارند. برخی از گیاهان در نور کم بهتر رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر تمایل دارند برای ساعات طولانی زیر نور خورشید قرار بگیرند. قبل از اینکه گیاهان خود را زیر نورهای رشد قرار دهید، مهم است که تحقیق کنید گیاهان شما واقعاً به چه مقدار نور نیاز دارند. 5. ساعت های نور را تقلید کنیدبرخی از گیاهان به تعداد ساعاتی که می توانند نور دریافت کنند حساسیت بیشتری دارند. این امر به ویژه در مورد گیاهانی که در مناطق معتدل مختلف زندگی می‌کنند که در ماه‌های زمستان نور کمتر و در ماه‌های گرم‌تر روزها طولانی‌تر و قوی‌تر هستند، صادق است. مطمئن شوید که ساعت‌های نور روز را که گیاه شما دریافت می‌کند تقلید کنید، حتی اگر قبلاً از چراغ‌های رشد استفاده می‌کنید. 6. گیاهان را مرطوب نگه داریداز آنجایی که چراغ های رشد می توانند به طور غیر طبیعی گرم شوند، به خصوص از آنجایی که شما از این چراغ ها در داخل خانه استفاده خواهید کرد، مرطوب نگه داشتن گیاهان بسیار مهم است.
گیاهان داخل خانه خود را آبیاری کنید و اگر به دلیل نور رشد سریعتر خشک می شوند، آنها را به طور مرتب بررسی کنید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که یک کیت آبیاری برای گیاهان داخلی خود نصب کنید تا همیشه آب کافی به آنها بدهید. می توانید انواع قابل برنامه ریزی را تهیه کنید که همزمان با چراغ های رشد شما کار می کنند.7. نورهای رشد خود را حفظ کنیددرست مانند اکثر دستگاه های الکترونیکی، چراغ های رشد ممکن است پس از مدتی دچار اختلال شوند. به یاد داشته باشید که چراغ های رشد خود را طوری حفظ کنید که گیاهان شما را بیشتر از آنچه باید گرم نکنند، مگر اینکه بخواهید گیاهان خود را تا حدی سرخ شده ببینید. شما همچنین باید هر چند وقت یکبار لامپ های رشد را عوض کنید، بنابراین نگهداری منظم بسیار مهم است.
 آیا می توانم چراغ های رشد را زیر گیاهان قرار دهم؟
کاشت نهال کاهو گیاهی یکساله، گل ذرت در ظروف پلاستیکی شفاف روی خاک سیاه زیر لامپ LED روشن به طور کلی، بله، می توانید چراغ های رشد خود را زیر گیاهان قرار دهید. با این حال، برخی از انواع چراغ های رشد، مانند چراغ های رشد رشته ای، می توانند گیاهان شما را بسوزانند، بنابراین توصیه نمی شود آنها را زیر خود گیاه قرار دهید.با این حال، اکثر باغبان ها توصیه نمی کنند که چراغ های رشد را زیر گیاهان قرار دهید. به عنوان مثال، جذب این مقدار نور از زیر توسط گیاهان برای گیاهان غیرطبیعی است زیرا معمولاً نور خورشید را از بالا دریافت می کنند. ثانیاً، بیشتر چراغ‌های رشد برای قرار گرفتن در بالای گیاهان ساخته شده‌اند، بنابراین تنظیم آنها برای قرار گرفتن در زیر گیاهان ممکن است کمی دشوار باشد. 
آیا اگر گیاهان بیش از حد نور بگیرند بد است؟
کاشت نهال توت فرنگی، جعفری، نعناع فلفلی در ظروف پلاستیکی شفاف و سفید روی خاک سیاه زیر نور LED درست مانند بسیاری از چیزها، زیاده روی در چیزی می تواند چیز بدی باشد. گیاهان می توانند نور زیادی دریافت کنند، به خصوص اگر گیاهانی را پرورش می دهید که از زیستگاه متفاوتی می آیند یا اگر از وسایل مصنوعی مانند چراغ های رشد استفاده می کنید تا انرژی نور مورد نیاز را به آنها بدهید.   اگر اغلب متوجه می‌شوید که گیاهان داخلی شما دارای برگ‌های آویزان، لکه‌های قهوه‌ای یا پژمرده به نظر می‌رسند، ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید که آنها نور زیادی دارند. در حالی که این هنوز قابل نجات است، ماندن طولانی تر آنها در نهایت می تواند گیاه شما را بکشد. چراغ های رشد برای دادن نور مناسب روزانه به گیاهان شما عالی هستند. می توانید از یک تایمر برای قرار دادن گیاهان خود در معرض نور برای چند ساعت استفاده کنید و شدت آن بسته به میزان نیاز گیاه واقعاً تغییر می کند. 
در نتیجه
گیاهان به طور طبیعی می توانند انرژی جذب کنند تا زمانی که نور در اطراف آنها وجود داشته باشد. صرف نظر از اینکه منبع نور از کجا می آید، گیاهان به سمت نور جذب می شوند و از این انرژی برای ایجاد غذای مورد نیاز خود استفاده می کنند. برای اینکه گیاهان خود را در خانه سالم نگه دارید، فقط مطمئن شوید که آنها را در مکانی بگذارید که نور کافی برای رشد و رشد آنها وجود داشته باشد.